Sladké rýžové placičky (bezlepkové)

Ohayou minna!
Tentokrát jsem se pokoušela přetvořit zbytky rýže na placičky ^^. Dopadlo to lépe, než jsem čekala. Zkuste je "ukuchtit" taky! ^^

Ingredience:

  • 125 g uvařené rýže (Tady to musím trochu rozepsat. Je totiž potřeba nějaká lepivější - například jasmínová nebo sushi rýže. A vůbec nevadí, pokud bude rozvařená. Hmotnost rýže, která je potřeba je přibližná a platí pro rýži uvařenou! Těchto 125 g je přibližně polovina sáčku, pokud máte rýži balenou a vařenou v sáčcích. Pokud ji nemáte v sáčcích, můžete množství odměřit podle objemu - je potřeba asi 100 ml syrové rýže, popř. 50 g.)
  • 50 ml mléka
  • 50 ml (polo/)hrubé mouky/bezlepkové směsi Jizerka (popř. jiné bezlepkové mouky; pro bezlepkovou formu receptu)
  • 1 vejce
  • 2 ČL moučkového cukru
  • 1/2 ČL mleté skořice
  • olej (např.slunečnicový) na smažení
  • (na ozdobu: šlehačka, kompotované mandarinky, Nutella, skořice,... Záleží na vlastním výběru a chuti ^_~.)

Postup:

  1. Uvařenou rýži rozmačkáme vidličkou na kaši (rýže nemusí být rozmačkaná úplně na jemno - stačí, když z ní bude možné vytvořit těsto).
  2. Přidáme postupně mléko a mouku, dobře promísíme.
  3. Pánev (ideálně s nepřilnavým povrchem) potřeme olejem (opravdu ho stačí málo - nechceme přece nechutně "nacucané" placičky), který necháme rozpálit.
  4. Z rýžového těsta vlhkýma rukama tvoříme malé placičky (moje měly např. cca 4 cm v průměru, vysoké byly asi 0,5 cm), které smažíme na pánvi (ne na úplně nejvyšší stupeň), dokud nejsou z obou stran zlatavé (obracíme je - avšak občas se mohou trochu přilepit, to je ten pravý čas pro přidání další trochy oleje).
  5. Připravíme si směs z vajíčka rozkvedlaného s cukrem a skořicí.
  6. Touto směsí potřeme nejdříve jednu stranu placiček, poté obrátíme, potřeme druhou stranu,... A opakujeme, dokud směs nespotřebujeme. Vajíčko se na placičkách musí pořádně osmažit - vznikne z něj jakési těstíčko pro naše placičky.
  7. Hotové placičky zdobíme dle vlastní chuti. [Já se opičila po Proximě (původní autorka - blog již není dostupný) a namalovala jsem jim z Nutelly obličeje (uznávám, příliš se mi nepovedly -.-".). Přidala jsem k nim také šlehačku a kompotované mandarinky. Nakonec jsem to celé poprášila skořicí ^^.]

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Ganbatte yo minna! :3

Komentáře