Palačinky (slané)

Konbanwa, mina-san.
Postřehla jsem, že poslední dobou přidávám víceméně jen články o jídlu...
Tyto palačinky jsou moc dobré a jednou jsem je měla do školy místo obědu ze školní jídelny. Navíc jsou vážně jednoduché na přípravu.
Náplň jsem dělala ve stylu "co dům dal", takže fantazii se meze nekladou, klidně je udělejte s náplní sladkou, těsto je univerzální ;).

Ingredience:

(2+ palačinek)

I. PALAČINKY:

  • 30 g hladké mouky (nejlépe speciál)
  • 1 vejce
  • 60 ml mléka
  • špetka soli
  • 1 ČL (max.) oleje 
  • olej na smažení

II. NÁPLŇ (libovolná (i sladká) - zde moje jen pro inspiraci):

  • listy špenátu (nakrájený; já použila mražený - spařený vroucí vodou, ale lepší bude čerstvý)
  • šunka (nakrájená)
  • modrý sýr (nakrájený)
  • pórek (nakrájený)
  • chilli omáčka
Množství jsem neuváděla, protože vše bylo jen "by oko"... Můžete se inspirovat obrázkem nebo nutričními hodnotami (kde jsem uvedla orientačně veškerou gramáž) níže.

Postup:

  1. Smícháme všechny ingredience na palačinky.
  2. Prošleháme (stačí trochu) metličkou.
  3. Smažíme na přiměřeném množství (zejm. dle povrchu pánve) oleje na pánvi.
  4. Palačinky položíme na papírový ubrousek, aby se z nich odsál přebytečný tuk.
  5. Plníme dle vlastních chutí a preferencí ("moje náplň"/marmeláda/ovoce...).

Výživové hodnoty:

(1 palačinka - samotná/s náplní (viz "pozn."))

pozn.:
  • PLATÍ, POKUD VÁM TĚSTO VYDALO NA DVĚ PALAČINKY! (event. mé hodnoty vynásobte dvěma a vydělte Vaším počtem palačinek...^^)
  • na smažení asi 1 PL oleje (+ 1 ČL do těsta)
  • gramáž složek náplně na JEDNU palačinku - orientačně, např.:
    • 15 g špenátu
    • 20 g kuřecí šunky
    • 10 g modrého sýru (nivy)
    • 10 g pórku
    • 10 g sweet chilli omáčky
  • malá rada na závěr: pro běžné jedlíky na oběd klidně dva kousky ;) (pro větší i více)
energetická hodnota: 690,0/1030,0 kJ
bílkoviny: 6,0/12,5 g
sacharidy: 12,0/17,5 g (z toho cukry 2,0/6,5 g)
tuky: 10,0/13,5 g (z toho NMK 1,5/3,5 g)
vláknina: 0,5/1,0 g

Komentáře