Moje první pizza (podle Jamieho Olivera)

Update 2022: Tyhle žvásty tady nechávám pouze z milosrdenství ke svému adolescentnímu já.
Jak začít... Mám pocit, že z j-rock maniaka se stala domácí puťka :D.
Dobře, nikdy jsem nebyla do j-rocku úplně ulítlá, ale stejně. Prostě mě více baví přidávat příspěvky o jídle xD.
[BTW: Zjistila jsem, že nejenom j-rock je hudba. Změnila jsem se. Už snesu i mainstream. Něco mám i ráda... Třeba Trift Shop... Nebo dubstep - SKRILLEXA taky jsem začala mít ráda jiný než japonský rock ^^. Třeba Korn, Rammstein, Slipknot nebo čeští death-metalisti Secret of darknessAle i nadále jsem j-rocku (a visual-kei) věrná a uznávám ho jako úžasnou hudbu :). Jen už to pro mě není jediná poslouchatelná hudba :D. Momentálně mezi své největší oblíbence řadím: the GazettE, Plastic Tree, LM.C, ONE OK ROCK,... atd.. A taky jsem si zamilovala Konnayuki ♥. A Sunghu Jung :)... Jeho verzi "River flows in you" od Yirumy se snažím nějak napodobit na kytaru :"D.]
Tak dobře, přestanu kecat o úplně jiném tématu -_-"... Nuž tedy k mé pizze!
Během povodní v červnu (není to aktuální recept :D) jsem se koukala na "Jamie vaří minutky" a zaujala mě jeho "rychlo-pizza" připravená částečně na pánvi. Její příprava by měla být rychlá, protože nemusí kynout - použijeme místo droždí kypřicí prášek. Takže se tu s Vámi chci podělit o tento recept ;).

Ingredience: 

(1 pizza)

I. PIZZA:

  • 1 hrnek (~ 275 g) hladké mouky 
  • 1,5 ČL kypřicího prášku
  • voda (množství dle potřeby, cca 1/2 hrnku, ale přidáváme postupně!)
  • špetka soli
  • 1 PL olivového oleje
  • olivový olej na smažení

II. OBLOHA:

(Je to na Vás, jakou oblohu pro pizzu zvolíte, tady je jen moje jednoduchá inspirace...)
  • podklad: kečup + balsamico + česnek + bazalka (Áno, jsem barbar... Na pravou italskou pizzu kečup nepatří... Nu což, tahle není italská ale česká ...:"D.)
  • rajčata (pokrájená na plátky)
  • šunka
  • eidam
  • parmezán
  • bazalka
  • olivový olej (stačí troška)

Postup:

  1. Ručně nebo za pomoci kuchyňského robota (což jednoznačně usnadní práci) smícháme mouku, kypřicí prášek, sůl, olivový olej a postupně přidáváme vodu - méně je více. Vodu tedy přiléváme po troškách, aby vzniklo kompaktní těsto. Pokud to s vodou přeženeme, těsto moc lepí a je nutno přidat mouku. (Já jí musela přidat opravdu hodně, aby se s ním dalo vůbec něco dělat :"D - příště znovu a lépe!)
  2. Z těsta (které by mělo být pružné) vytvoříme kuličku, kterou na pomoučněném válu uválíme na placku o výšce 1 cm (ideálně by měla mít kruhový tvar).
  3. Placku přehneme na čtvrtinu, aby se nepřetrhla a takto přemístíme na rozehřátou pánev vhodnou do trouby (a dostatečně velkou) s trochou olivového oleje, kde ji narovnáme zpět do kruhu.
  4. Opékáme na středním až vyšším plamenu asi 5 minut. Na těstě by se měly začít objevovat bublinky. (Musíte se řídit docela instinktivně, protože sama moc nevím, jak dlouho jsem to pekla - za to se omlouvám.) Vypneme plamen.
  5. Těsto pomažeme základem (já použila barbarsky kečupovou směsku - viz výše) a přidáme vše ostatní z oblohy.
  6. Pak dáme pizzu ještě na 5 minut pod gril do trouby. (POZOR: Naše pánev musí být vhodná do trouby! Popř. pizzu přesuneme na plech!)

Výživové hodnoty:

(CELÁ pizza (jen těsto/+ "ilustračně" obloha))

pozn.:
  • pro někoho 1 porce, pro jiného 2 (dle mého názoru spíše druhá verze, jinak je to "energetický nářez"!)
  • olivový olej na smažení - cca 1 PL
  • POUZE ILUSTRAČNĚ - na oblohu použito cca:
    • 20 g kečupu
    • 1 ČL balzamikového octa
    • 4 g česneku
    • 10 g čerstvé bazalky (do kečupové "salsy" + na vrch)
    • 75 g rajčat
    • 70 g kuřecí šunky
    • 30 g 30%-ního eidamu
    • 30 g parmazánu
    • 1 ČL olivového oleje
energetická hodnota: 4713,0/6198,0 kJ
bílkoviny: 33,0/63,0 g
sacharidy: 194,0/205,0 g (z toho cukry 8,0/17,0 g)
tuky: 23,0/43,0 g (z toho NMK 3,0/12,0 g)
vláknina: 8,0/10,0 g

Doufám, že pokud tuhle pizzu zkusíte, tak se Vám podle mého návodu alespoň trochu podaří. Ta moje byla sice trochu tužší, ale na chuť moc dobrá :).

Komentáře