Tuňákové placičky

Po extrémně dlouhé přestávce od psaní se vracím! 
Buďme upřímní, nepsala jsem, protože se mi prostě nechtělo.
Půlku letních prázdnin máme za sebou, ale ještě tu není žádný letní článek.
Takže bych se s Vámi chtěla podělit o recept na (dle mého názoru) moc dobré tuňákové placičky. 
Tento recept poslouží například jako nápad na rychlou a jednoduchou večeři. Hlavní ingrediencí je tuňák v konzervě.
To byl můj první problém. Všude jsem četla, že na tento typ receptu se používá tuňák ve vlastní šťávě. Já ale použila toho v oleji a nedopadlo to vůbec špatně (ノ^_^)ノ.

Tady jsou ingredience, které jsem použila:

(UPOZORNĚNÍ!!! - pod krycím názvem "instantní nápoj" se skrývá home-made strouhanka xD...)

Ingredience:

(3 placičky ~ 1 porce) 

  • 1 malá tuňáková konzerva (ve vlastní šťávě/oleji; rozmačkaného vidličkou - předtím trochu zcedím, aby v tekutině (vlastní šťávě/oleji) "neplaval" - olej můžeme využít na smažení placiček)
  • 1/2 jarní cibulky (nakrájené na kolečka)
  • 2 PL nasekaných libovolných bylinek (já použila bazalku a pažitku)
  • 1/2 vejce (Popř. udělejte dvojnásobné množství a vejce Vám vyjde akorát NEBO můžete využít jen žloutek/bílek a to druhé využít do jiného receptu. Já ze vajíčka udělala mini porci míchaných vajec = taky možnost.)
  • 1 PL strouhanky
  • 1 PL parmezánu (strouhaného)
  • trochu wasabi/hořčice na ochucení (není nutné)
  • sůl
  • pepř
  • olej na smažení (můžeme využít přebytečný olej z tuňákové plechovky)

Postup:

  1. K rozmačkanému tuňákovi přidáme bylinky, cibulku, strouhanku, parmezán, wasabi/hořčici, sůl a pepř.
  2. Vajíčko rozkvedláme a cca 1/2 přilijeme k tuňákové směsi. Z takto vzniklého těsta by měly jít tvořit "placičky". Pokud bude směs moc řídká, přidáme strouhanku.
  3. Vytvoříme placičky (na velikosti nezáleží, ale já je dělala v průměru asi 5 cm velké), které osmažíme z obou stran na rozpáleném oleji na pánvi. (Ten, kdo použil tuňáka v oleji, už na smažení moc oleje potřebovat nebude - popř. můžeme využít i olej, ve kterém byl tuňák naložen. Použila jsem steakovou pánev, díky které se mi na placičkách vytvořily krásné vroubky.)
    (Hotovo! Podávala jsem je s wasabi.)

Výživové hodnoty: 

(1 ks)

pozn.:
  • platí pro tuňáka v olivovém oleji, 52 g (hmotnost pevného podílu konzervy - zbytek můžeme využít ke smažení)
  • ke smažení cca 1 PL olivového oleje
  • wasabi cca 1 ČL
  • pro celou várku (= 1 porci) vynásobte třemi
energetická hodnota: 406,3 kJ
bílkoviny: 6,7 g
sacharidy: 3,3 g (z toho cukry 0,3 g)
tuky: 6,3 g (z toho NMK 1,3 g)
vláknina: 0,2 g

Ganbatte ne, mina-san! Doufám, že se Vám moje verze tuňákových placiček alespoň trochu líbí (a chutná).

Komentáře