Nektarinkové moussé

Ohayou, mina-san~!
Dnes jsem se rozhodla přidat upravený recept z knížky "Asijská kuchyně-malá škola vaření". Jedná se o thajsko-indické nektarinkové moussée. Vyzkoušela jsem to (už vlastně loni o.O) v létě, protože jsme měli hodně nektarinek. Chutí mi připadá jako ovocný pudink nebo spíš prostě želé. Asi to není můj nejoblíbenější dezert (upřednostňuji moučníky, sušenky a čokoládu oproti želé, zmrzlině a bonbonům...), ale někdy mám chuť právě na něco odlišného, i když to není tak často :).

Ingredience:

(2 porce)

  • 175-200 g nektarinek (hmotnost již odpeckovaných)
  • zázvor (já použila sušený práškový, ale určitě by to šlo i s čerstvým - každopádně ale dávkovat opatrně!; popř. je ho možné i úplně vynechat)
  • 2 PL limetové šťávy (~ šťáva z 1/2 limety) (seženete-li bio/chemicky neošetřenou, můžete kůru použít na ozdobu)
  • 15 g cukru
  • 125 ml kokosového mléka
  • 1/3 ČL agaru 
  • 25 g bílého jogurtu (nejlépe smetanového)

Postup:

I. NEKTARINKOVÉ MOUSSÉ:

  1. Dužinu nektarinek rozmixujeme tyčovým mixérem s 1 PL limetové šťávy.
  2. Přidáme polovinu cukru a 50 ml kokosového mléka a opět rozmixujeme tyčovým mixérem.
  3. 3 PL vody necháme za stálého míchání 1-2 min povařit s agarem.
  4. Sundáme z plotny a do agaru s vodou vmícháme rozmixovanou nektarinkovou směs.
  5. Přidáme jogurt a nalijeme do šálků vypláchnutých studenou vodou.
  6. Uložíme alespoň na 4 hodiny do ledničky, aby krém ztuhl.

II. KOKOSOVÁ OMÁČKA:

  1. Mírně vaříme 75 ml kokosového mléka se zázvorem (množství dle chuti, ale na základě svých zkušeností doporučuji spíše opatrně (!), popř. ho ani použít není nutné) a druhou polovinou cukru.
  2. Omáčku ochutíme 1 PL šťávy z limety a necháme vychladnout.

III. PODÁVÁNÍ:

  1. Moussé od okraje šálku uvolníme nožem a vyklopíme na talíř.
  2. Přelijeme kokosovou omáčkou a popř. ozdobíme kůrou z limety (jedině z chemicky neošetřené limety!).

Výživové hodnoty:

 (1 porce)

pozn.: 
  • počítala jsem se 185 g nektarinek, SMETANOVÝM jogurtem
energetická hodnota: 787,5 kJ
bílkoviny: 2,0 g
sacharidy: 19,0 g (z toho cukry 12,5 g)
tuky: 12,0 g (z toho NMK 10,0 g)
vláknina: 2,0 g

Ganbatte ne~!

Komentáře