Mrkvový dort - Carrot cake (bezlepkový)

Ohayou~!
Jak už je to dlouho, co jsem naposledy přidala něco nového? o.O
Vlastně mám hodně práce do školy... Takže se omlouvám - pokud to tedy někomu vadilo :D.
Tak kdybyste náhodou měli zájem si upéct něco moc dobrého, tady je recept na mrkvový (bezlepkový) dort, který jsem dělala (společně se sestrou) tátovi k narozeninám. Během pečení trochu popraskal, ale to se dalo vylepšit krémem. Povedl se ^^.

Ingredience:

(dortová forma o průměru asi 26 cm)

I. KORPUS:

  • 4 vejce
  • 1 hrnek oleje
  • 3 hrnky hladké mouky (pro bezlepkovou variantu použijte směs libovolných bezlepkových druhů mouky - já použila asi 1/2 hrnku kaštanové, 1/2 hrnku pohankové, 1/2 hrnku Jizerky, 3/2 hrnku Schar směsi)
  • 3/2 hrnku cukru (nakombinovala jsem hnědý třtinový s bílým)
  • 2 hrnky nastrouhané mrkve
  • 1/2 hrnku mletých ořechů (třeba vlašských)
  • 1/2 hrnku sekaných ořechů (stejného druhu jako ty mleté)
  • 1 ČL jedlé sody 
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • 1 ČL skořice
  • špetka soli

II. KRÉM:

  • 100 g másla
  • 100 g cukru
  • 400 g lučiny
  • 125 g polotučného tvarohu (nebo 525 g lučiny - já použila tvaroh, protože jsem lučiny měla málo ... obecně ale platí, že poměr tvarohu a Lučiny může být jakýkoli, takže pokud chcete někde ušetřit tuky, udělejte to klidně třeba "půl napůl")

III. OSTATNÍ:

  • máslo + strouhaný kokos (na vymazání a vysypání formy)
  • džem (nejlépe broskvový nebo meruňkový)
  • cca 150 g marcipánu (popř. + sušené mléko a kakao, pokud chcete mít marcipán bílý a hnědý jako já)

Postup:

  1. Smícháme dohromady mouku s práškem do pečiva a jedlou sodou, všemi ořechy a skořicí.
  2. V jiné míse ušleháme celá vejce s cukrem, olejem a špetkou soli.
  3. Do mokré směsi postupně přidáváme směs suchou, až vznikne hladké tužší těsto.
  4. Do těsta přidáme mrkev.
  5. Těsto přemístíme do dortové formy vymazané máslem a vysypané kokosem.
  6. Pečeme v troubě předehřáté na 170 stupňů C asi 45 min.
  7. Po upečení necháme dort důkladně vychladnout. Teprve úplně vychladlý dort podélně rozřízneme buď na dva nebo na tři díly.
  8. Krém: Utřeme máslo s cukrem. Postupně přimícháváme lučinu a tvaroh, dokud se vše hezky nepropojí.
  9. Jednotlivé části dortu pomažeme trochou džemu a následně vrstvou krému.
  10. Dort "sestavíme" dohromady a celý pomažeme krémem. (Chceme-li mít dort hezky uhlazený, namočíme nůž do horké vody a krém mažeme tímto způsobem.)
  11. Dort libovolně ozdobíme. Např. (jako já) marcipánovými kuličkami (domácí výroby ♥ ... navíc dvojbarevnými!).

Výživové hodnoty:

(1/20 kousek)

pozn.:
  • počet porcí dle tohoto webu
  • počítala jsem s výše uvedeným poměrem BEZLEPKOVÝCH muk, VLAŠSKÝMI ořechy, Lučinou + tvarohem
  • použila jsem asi 3 PL džemu
  • na obarvení marcipánu cca 1 PL polotučného sušeného mléka a 1 PL kakaa
energetická hodnota: 1915,9 kJ
bílkoviny: 6,4 g
sacharidy: 44,9 g (z toho cukry 28,0 g)
tuky: 27,9 g (z toho NMK 7,1 g)
vláknina: 2,4 g


Ganbatte ^^.

Komentáře