Dýňové muffiny

Ohayou,
je spousta článků, které mám v plánu přidat, ale v poslední době se mi nějak nechtělo.
Tak sem dnes přidám alespoň jeden recept. K tomuto receptu jsem se dostala kvůli náhlé nepřekonatelné chuti právě na dýňové muffinky. A musely být s citrónovou polevou! Prostě jsem si nemohla pomoci...
Můžete je, jako já, ozdobit právě již zmiňovanou citrónovou polevou ^^. Recept na ni jsem sem nepřidala, ale určitě nebudete mít problém s jeho dohledáním na internetu (nebo máte svůj, vždyť je to klasika). Je to prostě cukr s citrónem, žádná věda ;).

Ingredience:

(12 muffinů)

  • 1 hrnek polohrubé mouky (bylo by možné použít i celozrnnou, nebo třeba 1:1 bílou s celozrnnou)
  • 1/2 hrnku ovesných vloček
  • 1/3 - 1/2 hrnku hnědého cukru (jak kdo má rád)
  • špetka soli
  • 1/2 ČL skořice
  • 1/4 ČL zázvoru
  • 2 ČL prášku do pečiva
  • 1 vejce
  • 5 PL (~ 70 g) másla 
  • 1/2 hrnku mléka
  • 1 hrnek dýňového pyré (vysvětlení viz postup; z cca 1 menší dýně hokkaido - samozřejmě by bylo možné použít i jiný druh dýně)
  • 6 PL mletých ořechů (např. vlašských)
  • 1/2 hrnku rozinek
  • popř. na ozdobu:
    • citrónová poleva (citrónová šťáva + cukr)
    • goji
    • vlašské ořechy

Postup

  1. Příprava dýňového pyré: Cca 1 menší dýni omyjeme, rozpůlíme, vydlabeme, (popř. ještě nakrájíme na hranolky) a pečeme 45-60 min na 200 stupňů C, dokud není měkká (zkusíme propíchnout vidličkou - mělo by to jít zlehka). 
  2. Dýni necháme trochu vychladnout a poté ji oloupeme - respektive spíše "vyjmeme" pečenou dužinu ze ztvrdlé slupky - a rozmačkáme vidličkou (či rozmixujeme).
  3. V míse utřeme máslo s cukrem, přidáme vejce.
  4. V jiné míse smícháme suché ingredience: mouku, vločky, prášek do pečiva, ořechy, rozinky, koření a sůl.
  5. Do máslové hmoty (z kroku 3) postupně přidáváme hmotu moučnou (z kroku 4) a hrnek dýňového pyré. Přidáme také mléko. (Pokud zbude nějaké dýňové pyré, můžeme ho využít v jiném receptu - např. z mého blogu, stačí k lupičce vpravo nahoře napsat heslo "dýňové(ho) pyré" - nebo ho dát do krabičky a zmrazit na "horší časy"; v lednici vydrží max. týden.)
  6. Vzniklým těstem plníme formy na muffiny (já preferuji ty silikonové) a pečeme v troubě předehřáté na 175 stupňů na horkovzduch, popř. na 180-185 stupňů C na konvenční program (s horním a spodním ohřevem) 15-20 min. Propečenost zkontrolujeme testem špejlí.
  7. (Hotové muffiny můžeme polít citrónovou cukrovou polevou. Já je navíc ozdobila sušenými plody goji a vlašskými ořechy.)

Výživové hodnoty:

(1 ks) 

pozn.:
  • PLATÍ, POKUD VÁM Z TOHOTO MNOŽSTVÍ VYŠLO 12 KS (popř. mnou uvedené nutriční hodnoty vynásobte 12 a vydělte Vaším počtem muffinů ^^)
  • BEZ citrónové polevy a BEZ ozdoby (tj. goji a vlašských ořechů - viz foto)
  • pro více vlákniny a živin obecně (vitaminů a minerálů) zkuste celozrnnou mouku - ve výživových hodnotách jsem však počítala s bílou polohrubou
  • počítala jsem s jemnými ovesnými vločkami s vlákninou od Emca
  • množství cukru: 85 g (~ průměr mezi 1/3 a 1/2 hrnku cukru)
energetická hodnota: 857,1 kJ
bílkoviny: 4,2 g
sacharidy: 27,7 g (z toho cukry 12,0 g)
tuky: 8,2 g (z toho NMK 3,3 g)
vláknina: 1,9 g


Ganbatte~

Komentáře