Ovesný koláč s tvarohem (bez mouky)

Jedná se o recept na výborný, ale zároveň - dle mého názoru - zdravý koláč. Korpus je tvořen těstem z ovesných vloček, jablek a případně i banánů (viz ingredience) a na vrchu je tvarohová vrstva ("poleva").
Recept jsem našla na této stránce a mírně (vlastně téměř minimálně) ho upravila, a tak jsem si říkala, jestli není zbytečné ho sem dávat... Dospěla jsem však k názoru, že když jsem ho dělala trochu jinak, ničemu neuškodí, když ho přidám taky.

Ingredience:

(dortová forma o průměru asi 26 cm)

I. TĚSTO:

  • 1 hrnek ovesných/jiných obilných vloček (např. pohankových; já použila jemné a myslím si, že se zde hodí více)
  • 1 hrnek strouhaného kokosu
  • 5 středně velkých jablek/3 banány a 3 malá jablka (vše nastrouhané)
  • 2 sáčky vanilkového pudinkového prášku
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 1 sáček kypřicího prášku
  • 2 vejce
  • 1 hrnek mléka
  • 2 PL medu (popř. cukru/hnědého cukru)
  • 2 PL rozinek/sušených švestek (pokrájených)
  • 2 PL rumu
  • 1 ČL skořice

II. POLEVA:

  • 250 g tvarohu
  • 2 PL cukru (třtinového)
  • 2 PL rumu
  • 1/4 hrnku mléka
+ 1 ČL skořice na ozdobu

Postup:

  1. Všechny ingredience na korpus smícháme dohromady v jednolitou hmotu.
  2. Těsto vlijeme do vymazané a vysypané nebo vymazané a pečicím papírem vyložené dortové formy (průměr cca 26 cm; popř. použijeme jinou vhodnou formu/pekáč).
  3. Pečeme 20 minut v troubě předehřáté na 175 stupňů C.
  4. Po 20-ti minutách na korpus rozetřeme tvarohovou polevu, kterou vytvoříme smícháním výše uvedených přísad. 
  5. Koláč pečeme ještě dalších 10 minut, nebo dokud není poleva tuhá a již neteče.
  6. Upečený koláč můžeme ozdobit skořicí.

Výživové hodnoty:

(1/12 kousek)

pozn.:
  • počítáno pro jemné ovesné vločky s vlákninou od Emco, med (ne cukr či jiné sladidlo) a rozinky (ne sušené švestky)
  • počítáno pro verzi pouze z jablek (s banány to bude podobné, jen se zvýší obsah cukru)
  • ve výpočtech jsem počítala s využitím nízkotučného tvarohu
  • do polevy jsem dala třtinový cukr
energetická hodnota: 960,6 kJ
bílkoviny: 6,6 g
sacharidy: 30,3 g (z toho cukry 18,2 g)
tuky: 7,2 g (z toho NMK 5,3 g)
vláknina: 4,8 g


Ganbatte!

Komentáře