Hobak Juk (korejská dýňová kaše)

Konbanwa~
Tak jsem se zase jednou rozhodla něco přidat. Jo, trvalo mi to. Tentokrát se jedná o korejskou dýňovou kaši - hobak juk! Na českých stránkách jsem na recept na ni ani jednou nenarazila (jen na jedné slovenské, odkud taky tento recept pochází), tak doufám, že to třeba někdo ocení . Je zvláštní, ale pokud Vám nevadí přirozená chuť dýně, mohla by Vám chutnat.
Příště bych kaši určitě doplnila adzuki fazolemi a mochi knedlíčky, aby byla vydatnější a výživově hodnotnější, protože za mě se hodí hlavně k snídani... Jako lehká svačinka by Vám ale mohla postačit i bez těchto "zlepšováků". 
Zdroj zde. (Recept jsem sem přidala v téměř neupravené verzi, ale mými slovy a s nutričními hodnotami, takže snad to nikomu nevadí.)

Ingredience:

(8 porcí)

  • 650-680 g dýně (vydlabané a nakrájené na malé kousky; oloupané jen pokud máte jiný druh než hokkaido, u které to není vůbec potřeba)
  • 1/4 hrnku mochiko (mouka ze sladké lepivé rýže)
  • 4 + 3/4 hrnku vody
  • 1 PL cukru (třtinového)
  • špetka soli
  • (dle chuti: dýňová semínka, mochi knedlíčky, jujube, adzuki atd. - Můžete se inspirovat na webu s původním receptem, viz odkaz na konci úvodu.)

Postup:

  1. Dýni vaříme 20 minut v páře (zda je dostatečně uvařená zjistíme tak, že se do ní dá lehce zapíchnout vidlička).
  2. Dýni necháme vychladnout.
  3. Dýni rozmixujeme do hladka (např. tyčovým mixérem).
  4. Přidáme dva hrnky vody a promixujeme. 
  5. Přidáme další dva hrnky vody a opět promixujeme.
  6. Dáme vařit na střední teplotu, mícháme.
  7. Smícháme mochiko s 3/4 hrnkem vody a za stálého míchání vlijeme do kaše.
  8. Za stálého míchání přivedeme k varu. Poté snížíme teplotu a vaříme dalších deset minut.
  9. Kaši osladíme, přidáme špetku soli a případně další ingredience dle chuti a potřeby.
  10. Podáváme ještě teplé (zbytek kaše ale klidně dejte do ledničky a poté ohřejte v mikrovlnce, chuť to nijak neovlivní).

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • počítala jsem s 665 g dýně
  • BEZ "dle chuti" (ale určitě doporučuji něco z výše zmíněného přidat, jen jsem s tím nepočítala do hodnot)
energetická hodnota: 255,9 kJ
bílkoviny: 1,7 g
sacharidy: 12,7 g (z toho cukry 2,0 g)
tuky: 0,2 g (z toho NMK 0,0 g)
vláknina: 1,4 g

Ganbatte~

Komentáře