Brambory zapečené s květákem a cuketou

Konbanwa~
Tak sem zase jednou píšu :D. A myslím, že název mluví za vše, takže asi ani není potřeba to nějak dál rozebírat. Byla to taková rychlovka ve stylu "co dům dal", ale chutnalo mi velice, takže jsem se rozhodla sem recept přidat ^^. Toto jídlo je dobré i za studena, takže ideální i jako přenosný oběd na cesty. Snad Vám bude chutnat jako mně nebo si jej můžete doladit dle svých preferencí (vyměnit/odstranit/přidat nějakou ingredienci).

Ingredience:

(2 porce)

  • 320 g brambor (nakrájených na kolečka)
  • 100 g květáku (rozdrobeného na jednotlivé růžičky)
  • 100 g cukety (nakrájené na čtvrt-kolečka)
  • 65 g ementálu (nastrouhaného/nadrobno pokrájeného; já použila light verzi)
  • 45 g zrajícího sýra s modrou plísní (nadrobno pokrájeného)
  • 1 vejce
  • 2 PL mléka/smetany (já dala od každého po 1 PL)
  • rozmarýn, tymián (čerstvé či sušené)
  • (bylinková) sůl
  • pepř

Postup:

  1. Květák necháme 5 min změknout v páře (na pařáčku).
  2. Do pekáčku/zapékací misky (který(ou) můžete vymazat libovolným tukem, což však podle mě není ani nutné) rozprostřeme vrstvu z 1/2 brambor. Osolíme (já použila bylinkovou sůl, která jídlu dodá zajímavější chuť), opepříme, přidáme bylinky (rozmarýn, tymián).
  3. Poklademe cuketou, na kterou rozvrstvíme květák. Opět osolíme a opepříme.
  4. Navrch naskládáme druhou 1/2 brambor. Osolíme, opepříme.
  5. Vejce rozkvedláme s mlékem/smetanou. Osolíme, opepříme a rovnoměrně směsí brambory polijeme.
  6. Jídlo posypeme oběma sýry a pečeme v troubě rozehřáté na 180 stupňů C asi 45 minut. K závěru pečení nebo až po zmiňovaných 45 minutách můžeme použít i grilovací funkci, pokud jí naše trouba disponuje - vytvoříme tak zlatavou kůrku na povrchu.

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • použitý sýr: Madeland fitness
  • 1 PL mléka + 1 PL 31% smetany
energetická hodnota: 1566,5 kJ
bílkoviny: 23,5 g
sacharidy: 35 g (z toho cukry 5,0 g)
tuky: 15 g (z toho NMK 8,5 g)
vláknina: 4,5 g

Tak co to zkusit na letní večeři?

Komentáře