"Boloňská" omáčka z červené čočky

Konbanwa~
Nevím jak Vám, ale nám letos stále ještě zbývají nějaká rajčata z naší zahrady, tak jsem si říkala, že ačkoliv jsem tohle jídlo dělala už o letní prázdniny, nebude úplně od věci ho sem dát ještě ani teď. Pokud nemáte čerstvá rajčata, klidně použijte konzervovaná či nakládaná.
Do seznamu ingrediencí jsem zařadila i chilli. Já ho nepoužila přímo, využila jsem chilli olivového oleje z Itálie. Samozřejmě chilli není do této omáčky nutně potřeba, jen jsem chtěla zmínit, že pro jemnou chilli chuť můžete použít právě třeba takto ochucený olej :).
Tato omáčka je nenáročná na přípravu a skvěle se hodí jak ke špagetám, tak k rýži. A pokud si chcete maximálně pochutnat, doporučuji před podáváním posypat parmezánem *-*...

Ingredience:

(4 porce)

  • 200 g červené čočky
  • 1 větší cibule (nasekaná na kostičky)
  • 3 stroužky česneku (nakrájené na tenké plátky)
  • 620 g rajčat (můžete použít stejné množství konzervovaných či nakládaných)
  • 1 malá červená paprika (nakrájená na malé kostičky)
  • 1 PL rajčatového protlaku
  • olivový olej (může být ochucený chilli)
  • oregano/bazalka (čerstvé či sušené)
  • sůl
  • pepř
  • (máslo)
  • (chilli)
  • (parmezán)

Postup:

  1. Pokud používáme čerstvá rajčata, 2/3 z nich nakrojíme na kousku slupky do křížku a spaříme. Necháme vychladnout a oloupeme (proto ten křížek - usnadní loupání). Všechna (spařená i nespařená) rajčata nakrájíme na kostičky.
  2. Na oleji a troše másla (pro chuť, ale vegani mohou vynechat) necháme zesklovatět cibuli s česnekem.
  3. Přidáme rajčata: Pokud používáme čerstvá, tak nejdříve ta nespařená a až po pár minutách spařená (není to nezbytně nutné, ale je to lepší).
  4. Přidáme čočku a zalijeme vodou tak, aby byla ponořená (což pravděpodobně nebude potřeba, pokud používáte rajčata v nálevu). Vaříme do změknutí čočky (15-20 minut).
  5. Přidáme oregano/bazalku, protlak, případně chilli (dle chuti). Osolíme a opepříme. Omáčku ještě chvíli prohřejeme, aby se chutě řádně promísily.
  6. Hotovou omáčku podáváme s klasickými či zeleninovými (ještě jsem nezkoušela, ale vím, že je to teď celkem populární "náhražka") špagetami či např. s rýží. Doporučuji na závěr posypat parmezánem ♥ (klidně veganským - já ho však zatím nezkoušela).

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • počítáno se 135 g cibule, 50 g papriky
  • smaženo na 1 PL oleje + 5 g másla
  • BEZ PARMEZÁNU, BEZ PŘÍLOHY
energetická hodnota: 1027,5 kJ
bílkoviny: 15,5 g
sacharidy: 28,5 g (z toho cukry 8,5 g)
tuky: 4,3 g (z toho NMK 1,0 g)
vláknina: 16,3 g


Ganbatte~

Komentáře