Zdravé cuketové brownies s tvarohovou polevou

Update 27. 6. 2016
Pekla jsem znovu, ale s jinak udělanou tvarohovou "polevou" a myslím, že je to takhle lepší, tudíž updatuji starý recept (bez méně dokonalých pozůstatků toho původního). Doufám, že vyzkoušíte, neprohloupíte :P. Musím neskromně říct, že jsem tuhle buchtičku dovedla k dokonalosti :3. Kdo by řekl, že i velice zdravý dezert může chutnat stejně dobře jako něco hříšně sladkého a tučného?

Konbanwa~
Po delší době přidávám zase nějaký ten recept a ani teď Vás neušetřím cukety :D.
Jedná se o zdravější recept, takže pokud nejste zvyklí, zvyšte množství sladidla. Má příjemnou čokoládovou chuť a není suchý. Ovoce navrch můžete obměňovat dle sezóny, chuti a nálady, fantazii se meze nekladou :).

Ingredience:

(malý pekáč)

I. TĚSTO:

  • 135 g (~ 1 hrnek) vloček nebo mouky (poprvé jsem použila mouku z ovesných vloček a napodruhé jáhlové a pohankové instantní vločky)
  • 2 velké (~ 230 g) banány (rozmačkané vidličkou/nastrouhané/rozmixované)
  • 140 g (~ 1 hrnek) nastrouhané cukety
  • 30 g (~ 1/4 hrnku) kakaa
  • 80 g tvarohu z vaničky (použila jsem nízkotučný)
  • 1 vejce
  • 35 g (~ 2 PL) medu
  • 1 PL oleje
  • 1 ČL skořice
  • 3/4 ČL jedlé sody
  • špetka soli

II. TVAROH:

  • 230 g hrudkovitého tvarohu
  • 170 g tvarohu z vaničky (použila jsem nízkotučný, ale záleží čistě na Vašich preferencích)
  • 85 g džemu (použijte nejlépe takový druh odpovídající ovoci, které použijete na vrch - tzn. v mém případě malinový; pokud takový nemáte, použijte nějaký jiný, který se k danému ovoci hodí; množství záleží na Vašich chutích i na sladkosti džemu, já měla džem se 75% (možná i více) podílem ovoce)
  • 35 g vanilkové Hrašky (pokud nemáte, použijte klasickou bez příchuti)
  • 40 ml mléka
  • vanilkové aroma

III. OVOCE NAVRCH:

(Poprvé jsem dala broskve, tentokrát maliny společně s ostružinami a stopovým množstvím borůvek :D.)

Postup:

  1. Na "těsto" smícháme zvlášť suché a zvlášť mokré ingredience a následně tyto dvě směsi smícháme dohromady (nejlépe suchou do mokré).
  2. Poleva: Hrudkovitý tvaroh rozmixujeme pokud možno do hladka s vaničkovým tvarohem a džemem, přidáme ostatní ingredience a dobře promísíme.
  3. Těsto přemístíme do menšího vymazaného a vysypaného či pečicím papírem vyloženého pekáčku (cca 20 x 30 cm) a dáme péct na 15 minut do trouby předehřáté na 180 stupňů C.
  4. Na předpečené těsto navrstvíme tvarohovou směs a zasypeme ovocem. Pečeme dalších 25 minut.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)

(verze s původní recepturou tvarohu: vlevo s broskvemi, vpravo s malinami a ostružinami)

(opět verze s původní verzí tvarohové "polevy")

(moje nejnovější receptura :D... vyhrála!)

Ganbatte ne~

Komentáře