Cuketovo-mrkvovo-jablečný perník

Konbanwa~
Myslím, že jsem se v minulém "cuketovém" článku zmiňovala, že se tu časem objeví ještě jeden recept z cukety (mluvím jen o tomhle roce, příští rok to bude ale zase nálož, předpokládám :D). Tento recept hodně chválil i můj táta, což značí velký úspěch! Pokud máte rádi vláčné perníkové moučníky, neváhejte vyzkoušet i tento. Kromě toho, že báječně chutná, je také velmi výživný a zdravý ^^.
Uvádím množství pro dávku, ze které jsem perník pekla já, ale myslím, že příště udělám alespoň o polovinu víc :D.
Původní recept zde. U tohoto receptu jsem změnila množství a zjistila gramové ekvivalenty některých uvedených hrnkových hodnot. Recept je však jinak téměř stejný.

Ingredience:

(pekáč cca 20 x 35 cm)

  • 2 + 1/4 hrnku mouky (použila jsem směs bezlepkových: Schar na moučníky, pohankovou, rýžovou a tapiokovou ... protože jsem pekla i pro sestru)
  • 1 + 1/2 hrnku (= 210 g) nastrouhané cukety
  • 1 + 1/2 hrnku (= 175 g) nastrouhané mrkve
  • 1 + 1/2 hrnku (= 180 g) nastrouhaného jablka
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 3/4 hrnku jablečného pyré
  • 100 g medu
  • 3 PL oleje
  • 2 menší vejce
  • 1 + 1/2 ČL skořice
  • 1 + 1/2 ČL zázvoru
  • 1 ČL vanilkového extraktu
  • 2 + 1/4 ČL jedlé sody

Postup:

  1. Mouku smícháme s kořením a jedlou sodou.
  2. Zvlášť smícháme vše ostatní (mokré ingredience + cukr).
  3. Vše smícháme dohromady v těsto.
  4. Těsto dáme do vymazaného a vysypaného/pečicím papírem vyloženého pekáče o rozměrech cca 20 x 35 cm.
  5. Pečeme v troubě předehřáté na 200 stupňů C 30-40 minut.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Ganbatte~

Komentáře