Bramborový mřížkový koláč

Tento mřížkový koláč mě zaujal, protože jsem měla chuť na linecký, ale chtěla ho udělat zdravěji. Podle mě se lineckému koláči dost podobá, i když je v něm mnohem méně tuku, cukru i mouky (dokonce tři plusové body!). Recept není můj, vypůjčila jsem si ho odsud. Koláč jsem dělala zatím jen jednou, ale mám v plánu ho někdy zkusit udělat ještě s tvarohem a ovocem, tak Vám dám kdyžtak pak vědět ^^.
Nebojte, příští článek už se bude zase jednou týkat asijského jídla. Dnes jsem ho totiž vařila k obědu, takže vydržte.

Ingredience:

  • 300 g hladké mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 300 g brambor vařených (nejlépe) ve slupce
  • 100 g cukru (nejlépe třtinového nebo jiného "zdravějšího" - třeba kokosového)
  • 1 vejce
  • 80 g másla
  • 1 PL mléka
  • libovolná marmeláda/džem

Postup:

  1. Vychladlé brambory oloupeme a najemno nastrouháme.
  2. Všechny ingredience kromě marmelády uhněteme v pevné jednolité těsto.
  3. 2/3 těsta vyválíme na placku a umístíme do vymazané a vysypané koláčové formy (běžné "koláčové velikosti" - tj. o průměru asi 25 cm, můžete ale samozřejmě použít i jakoukoli jinou formu či plech).
  4. Placku potřeme marmeládou (druh i množství volte dle svých chutí).
  5. Ze zbývající 1/3 těsta vyválíme válečky, ze kterých utvoříme přes koláč mřížku. Nezapomeneme válečky dobře přitisknout, aby po upečení "neodpadly".
  6. Pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů C 30 až 40 minut - do mírného zhnědnutí okrajů koláče.

Výživové hodnoty:

(1/8 kousek)

pozn.:
  • množství použitého džemu jsem odhadla na 6 PL ~ 150 g (počítala jsem s džemem se 75%-ním podílem ovoce)
energetická hodnota: 1401,9 kJ
bílkoviny: 6,8 g
sacharidy: 51,9 g (z toho cukry 20,8 g)
tuky: 9,9 g (z toho NMK 5,1 g)
vláknina: 5,4 g


Přeji příjemné pečení~

Komentáře