Červená čočka po indicku s pórkem a sušenými rajčaty

Upřímně, poslední dobou už toho moc asijského nevařím... Ne, že by mi to přestalo chutnat, jde spíš o to, že se snažím spotřebovat, co ještě přebývá z loňska (nakládaná rajčata, mražené fazolové lusky, sterilované červené zelí, ...) a taky to, co nám zrovna přinese děda ze své zahrádky, například pórek nebo špenát (domácí pórek jsem použila právě v tomto receptu... a taky domácí sušená rajčata!).
Recept jsem si vymyslela, když jsem si potřebovala rychle uvařit jídlo na další den. Není to žádný autentický indický recept, ale zařadila jsem ho do asijské kuchyně, neboť jsem použila garam masalu, miso, chutney, sójovku apod. Pokrm je dobrý i za studena, takže doporučuji jako možný nápad na krabičkový oběd pro ty, kteří nemají možnost si jídlo ohřát.

Ingredience:

(2 porce)

  • 100 g červené čočky
  • 1 velký/2 běžné stroužky česneku (nadrobno nasekané)
  • malý kousek zázvoru (nadrobno nasekaného)
  • hrst sušených rajčat (pokrájených na menší kousky)
  • 2 malé pórky (nakrájené na kolečka)
  • 1 ČL miso pasty
  • 1 ČL chutney (mám domácí, které mi samotné nechutná, ale pokrmům naopak v malém množství dodá zajímavou chuť)
  • 1 ČL sójové omáčky
  • sezamová semínka
  • garam masala
  • olej (nejlépe kokosový, ale lze i řepkový/slunečnicový/...)
  • sůl

Postup:

  1. Čočku uvaříme ve vodě, můžeme přidat i řasu - dodá tělu důležité látky. Solíme až po změknutí čočky (to trvá cca 10-15 minut).
  2. Na oleji zlehka osmažíme česnek se zázvorem.
  3. Přidáme pórek a asi 3 minuty restujeme.
  4. Zasypeme uvařenou čočkou, rajčaty, promícháme a necháme společně prohřát.
  5. Přidáme garam masala.
  6. Ztlumíme oheň a vmícháme miso, které jsme si předem smíchali s chutney a sójovou omáčkou. Promícháme.
  7. Dle potřeby dosolíme (pozor, miso i sójová omáčka jsou již samy o sobě dost slané).
  8. Na závěr posypeme sezamovými semínky. Můžeme podávat např. s rýží basmati, jáhly či kuskusem.

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • použito cca 10 g sezamu, 1 PL oleje (slunečnicového)
  • bez přílohy!
energetická hodnota: 1284,5 kJ
bílkoviny: 17,0 g
sacharidy: 34,5 g (z toho cukry 5,5 g)
tuky: 9,5 g (z toho NMK 1,5 g)
vláknina: 9,5 g


Dobrou chuť!

Komentáře