Jablečník

Snad nebudete mít problém s tím, že je tento moučník opět z jablek. Chtěla jsem recepty totiž přidávat co možná nejvíce chronologicky, podle mého sešitku, kam si je zaznamenávám. Myslím, že jsem jablečník pekla letos v zimě, ale jistá si nejsem :D. 
Má zajímavou karamelovou chuť - cukru je v něm poměrně dost. Já jsem se ho každopádně pokusila udělat - "překvapivě" - v o něco zdravější verzi (mouku bílou jsem nahradila moukou celozrnnou, cukr jsem použila třtinový a částečně jej nahradila medem, tuku jsem použila méně, ...). OK, tyto změny jsou zdravější jen relativně a někdo by se vůči nim mohl ohradit... ale mně takto recept vyhovoval :). Původní zdroj jsem našla na zadní straně kypřicího prášku od Dr. Oetkera, ale paradoxně jsem místo něj použila jedlou sodu.

Ingredience:

  • 240 g celozrnné mouky (použila jsem pšeničnou doplněnou o menší množství ovesné)
  • 12 g jedlé sody
  • 200 g cukru (třtinového)
  • 20 g vanilkového cukru
  • 40 g medu
  • 100 g (rozehřátého, ale vychladlého) másla
  • 4 vejce
  • 600 g jablek (nastrouhaných)
  • 2 ČL skořice

Postup:

  1. Mouku smícháme s jedlou sodou a skořicí.
  2. Máslo smícháme s oběma cukry, medem, jablky. Poté přidáme vejce.
  3. Do mokrých ingrediencí (z bodu 2) postupně vmícháme moučnou směs.
  4. Těsto vlijeme do vymazané(ho) a vysypané(ho) nebo pečicím papírem vyložené(ho) formy/pekáče a pečeme 30 až 40 minut v troubě předehřáté na 180 stupňů C.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Přeji příjemné pečení :).

Komentáře