Jablečný perník

Překvapuje mě (respektive překvapuji sama sebe), jak poctivě zatím dodržuji pravidelné přidávání receptů (kromě předchozích dvou dnů, kdy jsem slavila úspěšně složenou maturitu), tak snad mě to nepřestane bavit.
Doufám, že dnešní recept Vás úplně neotráví... je to totiž recept na perník, kterých je všude plno. Tenhle je ale vylepšený do mírně zdravější podoby - přesto chuť nepokulhává. Zapomeňte na hrnky plné oleje a pouhý náznak jablek! Ten můj jablky skoro "přetéká" a oleje je v něm mnohem méně než v klasických receptech. Díky oleji mnohem lépe vyskočí, než kdybyste ho nahradili třeba jablečným pyré (jako jsem již také ve spoustě receptů viděla). Navíc i tuky jsou potřeba, ne jen sacharidy. (Jen bílkovin je zde poskrovnu, ale to se dá dohnat v jiných chodech dne...)

Ingredience:

(velký plech)

  • 225 g polohrubé pšeničné mouky
  • 225 g celozrnné pšeničné mouky (jemně mleté - zhruba odpovídá polohrubé bílé)
  • 525 g jablek (nastrouhaných)
  • 250 g cukru (třtinového)
  • 50 g povidel (použila jsem domácí bez přidaného cukru ♥)
  • 3 vejce
  • 200 ml mléka
  • 100 ml oleje
  • 2 + 1/4 ČL prášku do pečiva
  • 1 + 1/4 ČL jedlé sody
  • 2 PL kakaa + 1 PL karobu (můžete použít i v jiném poměru, klidně i jen kakao/jen karob)
  • 2 ČL perníkového koření
  • 2 PL rumu

Postup:

  1. Zvlášť smícháme suché a zvlášť mokré ingredience (kromě mléka).
  2. Do mokrých ingrediencí postupně přidáváme suché a nakonec zředíme mlékem.
  3. Jednolité těsto vlijeme do vhodné formy/pekáče (vymazané(ho) a vysypané(ho) či vymazané(ho) a vyložené(ho) pečicím papírem).
  4. Pečeme 40 minut v troubě vyhřáté na 170 stupňů C (v horkovzdušné stačí 160 stupňů C). Pro kontrolu propečení provedeme "test špejlí".

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


(Vidíte ten super vánoční hrneček? Evidentně jsem byla při focení pohlcena vánoční atmosférou :D... recept byl totiž přidán s "mírným" časovým odstupem.)

Pokud recept vyzkoušíte, můžete mi dát do komentářů vědět, jak chutnal ;).

Komentáře