Pasta e fagioli

Tohle jídlo jsem dělala už dvakrát, poprvé s bílými a podruhé s červenými fazolemi. Na první pokus jsem však měla krapet odleželé a tedy vyschlé fazole, které se pořádně nedaly uvařit, takže jsem se o zkušenost s tímto jídlem předtím nepodělila. 
Snad nebude mít někdo problém, že tento recept nepochází z mé hlavy a ani jsem si ho téměř nijak "nevylepšila". Emanuele Ridi jej jednou předváděl ve své televizní show a mě zaujal. Nejsem žádný "zloděj receptů", takže tady máte zdroj. Každopádně některé postupy jsem si přizpůsobila, např. fazole solím zásadně až poté, co změknou.
Tento pokrm není úplná klasika a někomu by nemusel chutnat, ale já s ním byla opravdu spokojena.

Ingredience:

(2 porce)

  • 150 g fazolí
  • 125 g těstovin (libovolných a nejlépe celozrnných)
  • 1 řapíkatý celer (nakrájený na kostičky)/1 střední cibule (nakrájená na kostičky)
  • 1 stroužek česneku (nasekaného nadrobno)
  • 1/2 feferonky (nakrájené na malé kousky)
  • 50 g loupaných rajčat (nakrájených na kostičky)
  • 1 lžička hustého rajčatového protlaku (koncentrátu)
  • olivový olej
  • bazalka
  • sůl
  • pepř

Postup:

  1. Fazole namočíme (nejlépe) na noc (nejméně na 12 hodin) do vody.
  2. Vodu z fazolí slijeme a v čisté vodě je uvaříme do měkka, což trvá zpravidla jednu hodinu až 90 minut. Solíme až po změknutí. Fazole nesléváme - vývar z nich budeme ještě potřebovat!
  3. V pánvi na oleji osmažíme česnek s řapíkatým celerem nebo cibulí.
  4. Jakmile česnek získá barvu, přidáme feferonku, rajčata a protlak.
  5. Povaříme 5 minut, podlijeme vodou.
  6. 2/3 fazolí přidáme i s trochou vývaru k základu.
  7. Zbytek fazolí (tedy 1/3) rozmixujeme společně s trochou vývaru z nich a rovněž přidáme k základu.
  8. Osolíme, přivedeme k varu, přidáme těstoviny a vaříme po dobu, která je uvedena na obalu od těstovin (nejlépe pro stupeň "al dente").
  9. Pokrm opepříme, přidáme bazalku a dle potřeby ještě dosolíme.

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • počítala jsem s celozrnnými těstovinami, 1 PL oleje
  • platí pro řapíkatý celer (místo cibule; avšak hodnoty se při použití cibule budou lišit jen minimálně)
energetická hodnota: 2084,0 kJ
bílkoviny: 25,5 g
sacharidy: 72,5 g (z toho cukry 5,5 g)
tuky: 8,0 g (z toho NMK 1,0 g)
vláknina: 21,0 g


Bon apetit!

Komentáře