Nízkotučný mrkvový dort

Tak dnes ještě jeden, aby Vám nebylo smutno, až zase někdy nebudu přidávát články po delší časový úsek :D (ano, i to se může stát).Mrkve jsou teď sezónní zeleninou a pokud Vás honí opravdu šílená mlsná na něco hříšného, ale ve skutečnosti "hřešit" nechcete, zkuste tento dort.Dokud jsem ho nezkusila, nevěřila jsem, že by mrkváč mohl být perfektní i bez spousty oleje, jak ho jistě znáte také.Chápejte ale prosím, že ani u této verze není normální sníst čtvrtku dortu :D.A toho koření se vůbec nemusíte bát, není to mnoho, dodá perfektní chuť ;).
Pokud hledáte recept na klasický carrot cake, zkuste tenhle.Dělala jsem ho kdysi společně se sestrou tátovi k narozeninám a moc mu chutnal :). Je to ale kalorická bomba.
A teď hurá na skvělou bezvýčitkovou verzi ^^!
Inspirovala jsem se tady.

Ingredience:

I. KORPUS:
  • 3 hrnky mouky (celozrnné pšeničné, celozrnné špaldové hladké, ... já použila směs bezlepkových, protože jsem pekla i pro sestru - celiatika)
  • 345 g (= 3 hrnky) strouhané mrkve
  • 1 a 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 4 vejce
  • 2 PL oleje
  • 1 hrnek jablečného pyré (použila jsem skvělé domácí, které je bez jakýchkoli přidaných sladidel)
  • 2 ČL jedlé sody
  • 2 ČL prášku do pečiva
  • 4 ČL skořice
  • 1/2 ČL mletého muškátového oříšku
  • 1/2 ČL sušeného zázvoru
  • 1/2 ČL mletého hřebíčku
  • 1/2 ČL soli
  • 1 ČL vanilkového extraktu
II. KRÉM:
  • 1 PL másla
  • cca 75 g sladidla (použila jsem 1/2 medu a 1/2 třtinového cukru)
  • 1 ČL vanilkového extraktu
  • 300 g Lučiny (bývá balená podobně jako jemný tvaroh, po kostkách)
  • 250 g polotučného tvarohu
III. NA DOKONČENÍ:
  • džem (použila jsem rybízový)
  • vlašské ořechy

Postup:

1) Zvlášť smícháme suché (mouka, cukr, kypřidla, koření, sůl) a zvlášť mokré ingredience na korpus.
2) Do ingrediencí mokrých postupně přidáváme moučnou směs.Vznikne husté těsto.
3) Těsto přemístíme do klasické dortové formy vymazané a vysypané nebo vyložené pečicím papírem (osobně preferuji druhou zmíněnou variantu).
4) Pečeme v troubě předehřáté na 175 stupňů C 50 až 60 minut (provedeme test špejlí).
5) Hotový korpus necháme řádně vychladnout.
6) Krém: Máslo utřeme se sladidlem dle vlastního výběru.Přidáme zbylé suroviny a vymícháme do hladka.
7) Korpus rozřízneme, promažeme džemem (zabraňuje nasáknutí vlhkosti do korpusu) a potřeme silnou vrstvou krému.Obě části korpusu spojíme a rovněž vrch dortu potřeme džemem a vrstvou krému (boky dortu jsem pro tentokrát nechala holé, což podle mě vypadá docela zajímavě).Posypeme sekanými ořechy.

Výživové hodnoty na 1 kousek (= 1/20):

pozn.:
  • počet porcí dle tohoto webu
  • počítala jsem s použitím celozrnné pšeničné mouky, na vrch 50 g ořechů (odhad)
  • potřebovala jsem cca 3 PL džemu (rybízového "se sníženým obsahem cukru")
  • btw, když na to tak koukám, "bezvýčitková záležitost" to fakt není :D
energetická hodnota: 1121 kJ
bílkoviny: 7 g
sacharidy: 37 g (z toho cukry 22,8 g)
tuky: 10 g (z toho NMK 3,4 g)
vláknina: 3 g


Tak ať Vám chutná ^^.

Komentáře