Cizrnovo-mrkvové nugetky s jogurtovým dipem

Tento recept je jedno z dalších skvělých jídel, která si můžete vychutnat i za studena.Opět jsem využila fitnessguru.sk, ale tentokrát jsem si recept poměrně dost upravila, takže jej považuji za svůj :D.Zde naleznete originál.Dip jsem ale připravila přesně podle autorky, protože se mi líbil tak, jak byl.
Když jsem nugetky ochutnala, překvapilo mě, že mi jejich chuť silně připomíná polévkové "kuličky" z králičích jater, které děláme doma, což je celkem paradox, když vařím neustále vegetariánsky :D (maso ale jím, snažím se ho však silně omezovat a sama ho nevařím nikdy).Každopádně si pochutnáte, tyhle nugetky jsou vážně parádní.

Ingredience (20 ks = cca 5 porcí):

I. NUGETKY:
  • 200 g cizrny (v suchém stavu; můžete klidně použít 430 g konzervované)
  • 230 g mrkve (nastrouhané)
  • 1/2 hrnku kukuřičné strouhanky
  • 125 g mozzarelly (nastrouhané)
  • 2 vejce
  • 4 stroužky česneku (prolisované/nasekané nadrobno)
  • 2 ČL (olivového) oleje
  • oregáno
  • chilli
  • sůl, pepř
II. DIP:
  • 3 PL jogurtu
  • 2 ČL hořčice
  • 2 - 3 ČL medu
  • 2 - 3 PL citrónové šťávy

Postup:

1) Cizrnu si předem namočíme alespoň na 8 hodin (ale lépe na delší dobu) a následně uvaříme v čisté vodě do měkka, což trvá 60 - 90 minut.Solíme až po změknutí luštěniny a necháme ještě chvíli vařit, aby se sůl mohla vstřebat.
2) Plech vyložíme pečicím papírem a potřeme olivovým olejem.
3) Cizrnu rozmixujeme a smícháme s ostatními ingrediencemi na nugetky (kromě oleje, který jsme již použili na potření plechu; kořeníme dle vlastních chutí, někdo má rád výraznější, jiný zase méně).
4) Ze směsi tvoříme menší nugetky (viz. foto; jendá se vlastně o jakési placičky, ale klidně tvořte jiné tvary) a pokládáme na plech.
5) Pečeme 20 - 25 minut v troubě předehřáté na 200 stupňů C.Po 15 minutách od začátku pečení je obrátíme, aby se opekly z obou stran.Ke konci pečení je dobré zapnout gril, aby nám nugetky krásně zezlátly.
6) Dip: Jednodušše smícháme všechny ingredience dohromady.
7) Nugetky podáváme s dipem a oblíbenou přílohou - já zvolila brambory zapečené s lilkem a cuketou (přidala jsem ještě nějaké bylinky, trochu olivového oleje, osolila a opepřila).

Výživové hodnoty na 1 porci (4 ks + 1/5 dipu):

pozn.:
  • použita mozzarella light, 3,7%-ní jogurt, 2 a 1/2 ČL medu, 2 a 1/2 PL citrónové šťávy
energetická hodnota: 1317 kJ
bílkoviny: 18 g
sacharidy: 41 g (z toho cukry 6,4 g)
tuky: 9 g (z toho NMK 2,8 g)
vláknina: 8 g


Dobrou chuť.

Komentáře