Fitness tvarohový zebra cake

Co takhle jeden svěží letní dezert?
Jelikož se snažím v příspěvcích střídat slané a sladké recepty (zaznamenal to někdo?), tak teď ještě slané cuketové lívance nepřidám, ale žádný strach, v příštím příspěvku už by se měly objevit :D (možná to ani nikdo nesleduje a já tu jen vedu úspěšný monolog xD).
Zebra cake = koláč, ve kterém se vrství tmavší a světlejší hmota tak, že těsta střídavě vléváte v soustředných kruzích, což má za následek krásný "zebří" efekt v řezu dezertu.
Ovoce použijte jaké chcete, nebo klidně žádné.Můžete posypat také oříšky či čokoládou, nechám to na Vás :P.
A proč fitness?Kvůli ohromnému obsahu bílkovin a naopak nízkému množství sacharidů.Koláč je zároveň nízkotučný, takže i pokud držíte dietu, můžete si klidně kousek dopřát.
Inspirací mi byl tento recept.Na internetu je ho velké množství na všelijakých stránkách, takže opravdu netuším, kdo ho stvořil jako první, proto se na mě prosím nezlobte a kdyby to byl Váš nápad, prostě se mi v komentářích ozvěte ;).Vybrala jsem tedy první z odkazů, který mi strýček google nabídnul.Viděla jsem spoustu komentářů, ve kterých si lidé stěžují, že je koláč příliš placatý.Jenže špatně čtou, neudělejte tedy Vy alespoň tuto chybu: Na uvedené množství použijte formu o průměru 18 cm!

Ingredience:

  • 250 g jemného odtučněného tvarohu (bývá balený podobně jako máslo)
  • 230 g hrudkovitého nízkotučného tvarohu
  • 45 g nízkotučného tvarohu (z vaničky)
  • 140 g jogurtu (použila jsem řecký nízkotučný od milka)
  • 3 žloutky
  • 3 bílky
  • 40 g kukuřičného škrobu
  • 60 g cukru, z toho 2 PL vanilkového (zbytek jsem doplnila třtinovým)
  • 4 g prášku do pečiva (je to asi 1 ČL, pokud se Vám tak malé množství nechce vážit)
  • špetka soli
  • 2 PL kakaa
  • ovoce navrch (já použila jostu a maliny; v nutričních hodnotách jsem počítala s 50 g josty a 50 g malin)

Postup:

1) Jemný a hrudkovitý tvaroh společně umixujeme do hladka (třeba tyčovým mixérem).
2) Přidáme tvaroh z vaničky, jogurt a žloutky.Dále také škrob, prášek do pečiva a cukr.
3) Bílky vyšleháme se špetkou soli do tuhého sněhu.
4) Do tvarohové směsi vmícháme postupně sníh.Nemícháme silou, spíše těsto pomalu "převracíme", aby nám sníh nezdegradoval (omluvte moje strojené vyjadřování :D).
5) Odebereme trochu méně než polovinu těsta a vmícháme do ní kakao.
6) Malou dortovou formu (průměr 18 cm) vymažeme a vyložíme pečicím papírem či vysypeme (kokosem, krupicí, ...).
7) Do připravené formy vléváme střídavě světlé a tmavé těsto: Do středu formy vlijeme trochu jednoho těsta, poté do středu vlitého těsta trochu toho druhého a takto postupně střídáme, dokud nespotřebujeme obě těsta.

(pro jistotu přikládám video, které tedy není moje...těsto ve videu je ale mnohem řidší než je těsto v mém receptu)

8) Vršek koláče posypeme ovocem.
9) Pečeme v troubě předehřáté na 175 stupňů C 20 minut.Poté teplotu snížíme na 150 stupňů C a dopékáme ještě 30 minut.


(foceno na umělém světle)

Výživové hodnoty na 1/4 (snídaňová porce) nebo 1/6 (svačinová porce):

energetická hodnota: 1342/895 kJ
bílkoviny: 31/20 g
sacharidy: 34/23 g (z toho cukry 22/15 g)
tuky: 6,5/4 g (z toho NMK 2,6/1,7 g)
vláknina: 2,5/1,7 g


(tato fotka je trochu jiná, protože je vyfocena už za denního světla)


(tahle taky)


Dobrou chuť a sportu zdar!

Komentáře