Špagety s hráškovým pestem

Pokud se Vám na zahradě urodil nějaký ten hrášek (nebo jste si ho koupili, vytáhli z mrazáku a tak podobně), možná byste mohli ocenit následující recept.Vím, že jsem Vám slibovala cuketové lívance, ale k těm jsem podávala právě toto pesto (chtěla jsem tedy nejdříve přidat recept na pesto a až potom samotné lívance), tak ještě vydržte, dočkáte se :).Toto je jednoduchý a časově nenáročný recept, takže jsem ho zvolila, když jsem vařila jen pro sebe.Pokud ale budete vařit pro více lidí, jednodušše si množství ingrediencí vynásobte počtem osob ;).
Pesto je takové hrubší, což mi vyhovuje.Česnek je v něm výrazný, zaženete upíry.Inspirovala jsem se tady.

Ingredience (1 porce):

  • 125 g hrášku (cukrového - tzn. toho čerstvého, sladkého, zeleného)
  • 30 g parmazánu (nastrouhaného; použila jsem "gran moravia", což je takový tuzemský parmezán - je poměrně levný, ale přesto vynikající)
  • 1 stroužek česneku (nastrouhaný)
  • 1 PL olivového oleje
  • šťáva z cca 1/4 citrónu
  • sůl, pepř
  • 80 g (celozrnných) špaget

Postup:

1) Hrášek vaříme 10 minut na pařáčku.
2) Pesto: Hrášek rozmixujeme spolu s 20 g parmezánu (zbytek si ponecháme k podávání), česnekem, olejem a citrónovou šťávou.Osolíme a opepříme.
3) Špagety uvaříme dle návodu na obalu.
4) Špagety podáváme s hráškovým pestem, posypané zbylým parmezánem (10 g, ale kdo chce víc/míň, nechť si poslouží).

Výživové hodnoty na 1 porci (jen pesto/+špagety):

pozn.:
  • počítala jsem s celozrnnými špagetami a 1 PL citrónové šťávy
energetická hodnota: 1200/2373 kJ
bílkoviny: 19/29 g
sacharidy: 19/72 g (z toho cukry 7,8/11 g)
tuky: 15/17 g (z toho NMK 5,8/6,3 g)
vláknina: 9/15 g


Bon apetit~

Komentáře