Slané cuketové lívance s dvojím pestem

Konbanwa~
Tak jsem po opětovné delší pauze znovu tady.Nevím, na jak dlouho, ale přeci.
Červenec utekl jako voda.Hodně času jsem strávila s přítelem, začala jsem se znovu učit japonsky - tedy zatím jen opakovat.Jestli se mi nezmění morálka k učení, nevím, jak to na medině zvládnu.
Měla jsem teď navíc takovou depku, což byl taky důvod, proč jsem sem nepsala, ačkoli jsem mohla...
Konečně Vám tedy předvedu již tak dlouho slibované lívanečky.Cukety jsou ještě stále v kurzu, takže žádný problém.
Inspirovala jsem se zde.Určitě si ale všimnete, že tentokrát je recept v podstatě můj, neboť jsem si vlastně jen půjčila nápad na slané lívance, do kterých příjde cuketa a zároveň mléčný výrobek, což by mě asi jinak nenapadlo.

Ingredience:

I. LÍVANCE (3 porce = cca 12+ ks):
  • 100 g mouky (hladké celozrnné nebo třeba z ovesných vloček)
  • 1 ČL jedlé sody
  • 140 g podmáslí
  • 1 vejce
  • 10 g parmezánu (strouhaný)
  • 2 stroužky česneku (nastrouhané)
  • 550 g cukety (nastrouhaná)
  • koření dle chuti (použila jsem italské gurmánské - obsahuje ale sůl, takže potom jsem solila již jen mírně)
  • sůl, pepř
II. HRÁŠKOVÉ PESTO:
Recept zde.
1 a 1/2 dávky = množství ingrediencí na 3 porce, pokud budete lívance tak jako já podávat s trochou pesta a zároveň s ricottou (její množství neuvádím schválně, je to totiž na Vás):
  • 190 g hrášku (cukrového - tzn. toho čerstvého, sladkého, zeleného)
  • 30 g parmezánu (nastrouhaný; použila jsem "gran moravia", což je takový tuzemský parmezán - je poměrně levný, ale přesto vynikající)
  • 1 + 1/2 stroužku česneku (nastrouhané)
  • 1 + 1/2 PL olivového oleje
  • šťáva z cca 1/3 citrónu
  • sůl, pepř
III. SICILSKÉ PESTO (3 porce):
  • 180 g ricotty
  • 30 g parmezánu (strouhaný)
  • 3 stroužky česneku (nakrájené na tenké plátky)
  • 30 g sušených rajčat
  • 18 ks černých oliv (pokrájené nadrobno)
  • 9 ks kapar (pokrájené)
  • chilli olivový olej/olivový olej + chilli paprička (pokrájená)
  • olivový olej
  • petrželka (nasekaná nadrobno)

Postup:

I. LÍVANCE:
1) Všechny ingredience kromě mouky a jedlé sody smícháme dohromady.
2) Mouku s jedlou sodou promícháme zvlášť v jiné nádobě a poté přidáme k ostatním přísadám.
3) Na pánvi tvoříme lívance, které z obou stran osmažíme.Pokud máme kvalitní pánev s nepřilnavým povrchem, nemusíme ke smažení použít vůbec žádný tuk.
4) Podáváme s hráškovým pestem a ricottou, sicilským pestem či lívance pouze ve vrstvách promažeme tvarohem/žervé/ricottou, potřeme salsou (např. z nasekaných rajčat, rajského protlaku, česneku a bylinek) a posypeme parmezánem.Někomu by mohly zachutnat třeba jen se šunkou a sýrem nebo se zakysanou smetanou, pažitkou a parmezánem.Samozřejmě naleznou uplatnění jako příloha, jíst je můžete i jen tak, je to zcela na Vás.

II. HRÁŠKOVÉ PESTO:
Postup zde.

III. SICILSKÉ PESTO:
1) Sušená rajčata si mírně zalijeme olivovým olejem, aby změkla.(Můžeme použít rajčata v oleji již naložená, použijeme pak asi 60 g místo 30 g.)
2) Na chilli olivovém oleji/olivovém oleji a chilli papričce si osmažíme plátky česneku (asi minutu).
3) Přidáme kapary, pokrájená rajčata (pokud nám z nich zbyde nějaký olej, využijeme jej v bodě č. 4) a mícháme další minutu.
4) Orestovanou směs rozmixujeme s ricottou a parmezánem.Pokud se špatně mixuje, zředíme ji ještě trochou oleje (můžeme použít olej z rajčat).
5) Vmícháme olivy a petrželku (již nemixujeme).

Výživové hodnoty na 1 porci lívanců/1 porci sicilského pesta:

pozn.:
  • hodnoty pro hráškové pesto zde
  • použitá mouka: 50 g ovesné (pomleté ovesné vločky) + 50 g pšeničné celozrnné
  • na "smažení" lívanců jsem nepoužila žádný tuk (je potřeba použít kvalitní pánev s nepřilnavým povrchem!)
  • sicilské pesto: k rajčatům jsem přidala asi 2 PL olivového oleje + jsem použila asi 1 PL chilli olivového oleje na smažení česneku apod.
energetická hodnota: 908/993 kJ
bílkoviny: 12/10 g
sacharidy: 32/5 g (z toho cukry 6,6/3,6 g)
tuky: 5/20 g (z toho NMK 1,7/6,7 g)
vláknina: 5/1 g


(s hráškovým pestem)


(se sicilským pestem)


(s tvarohem, "salsou" a parmezánem)

Příjemný zbytek léta :).


Komentáře