Skořicí vonící polentový tvarožník se švestkami

Ohayou~~~
Tak jsem se tu po nějaké době znovu "zjevila".
Musím se Vám přiznat, že se tentokrát ani nemám na co vymlouvat.Prostě se mi chtělo dělat něco jiného, tak jsem sem nepsala.
U mě je to totiž tak, že když dělám něco pravidelně (nesmí to být ale povinnost - a to ani typu jazykového kurzu), baví mě to daleko víc.Když jsem sem začala na začátku léta hodně psát, bylo to přesně takové.Vždy jsem si odpoledne uvařila kávu, dala si něco sladkého a psala.Pravda, pokud jsem to odpoledne nestihla dopsat (což bylo více než časté) vracela jsem se k tomu ještě večer.A asi před 3 týdny jsem se právě při "odpolední svačince" rozhodla vracet k japonštině (tzn. místo psaní na blog).Takže teď mám "jiné návyky".Avšak momentálně se mi zastesklo po psaní sem, takže asi tak...
Mám ráda schematickou činnost.Dřív jsem mívala mylný pocit, že jsem kreativní.K tomu mám ale celkem daleko.Jde o to, že třeba vymyslím něco zajímavého, ale vždy je to podle nějakého "vzorce".
Třeba jsem asi ve dvanácti vytvářela "časopis".Měl vždy úplně stejně rubriky, nikdy jsem neměnila jejich pořadí, žádné nepřidávala ani neubírala.Mám prostě nějaké matematické, schematické myšlení, které nerada narušuji.Porušení mých "rituálů" by vedlo k pocitům nelibosti, možná dokonce k úzkosti, tím jsem si skoro jistá.Možná je to můj upjatý a přehnaný perfekcionismus, možná je to nemoc.I články s recepty, které sem přidávám, jsou, jak jste si snad všimli, vždy psány ve stejném stylu: úvod (nejprve myšlenkový mix a pak něco k receptu), ingredience, postup, fotky, věta "na rozloučenou".Nemám to takhle dané jen s nějakou "tvůrčí činností", řídím takhle vlastně celý svůj život.
Tak mě napadá, že bych se někdy mohla zmínit i o něčem jiném než o jídle :D.Téma týdne tomu dost nahrává, protože se mě dost týká.Tedy především "mé minulosti".


Taky bych tedy mohla ("dle plánu"; i když...ty uvozovky jsou tu možná trochu navíc) říct něco i o dnešním receptu, že?
Inspirovala jsem se na delicious blogu (originální recept naleznete zde).Tvarožník se podle mě určitě povedl, je to trochu něco jiného než ten klasický.Není asi nijak extrémně zdravý, ale jako vždy jsem se snažila o celkem "neškodnou verzi", která však bude lahodit Vašim chuťovým pohárkům.Doufám, že Vás tedy v tomto směru nezklamu.Každopádně, každý máme jiné chutě, s tím se nedá nic dělat, takže slušné "reklamace" beru.
Myslím, že by byl výtečný i s jiným ovocem.Pokud bych ale použila třeba jahody, asi bych vynechala skořici a místo ní využila vanilku.Do původní verze by se také určitě skvěle hodil rum - ať už do těsta či do švestek (viz. postup).Tentokrát jsem ho nepoužila kvůli tomu, že už by doma mohli nabýt dojmu, že "mám problém" (s alkoholem).Rum totiž, přestože se snažím jíst zdravě, při pečení využívám celkem často :D...

Ingredience:

  • 50 g másla (změklého)
  • 100 g třtinového cukru
  • 2 vejce (rozdělená na bílky a žloutky)
  • 50 g polenty
  • 50 g mouky (Já dala v poměru 1:1 jáhlovou a Mix patisserie od Scharu, pekla jsem totiž bezlepkově.Můžete ale použít jakoukoli celozrnnou.Pokud použijete bílou mouku, doporučila bych asi hladkou.)
  • 8 g prášku do pečiva bez fosfátů (toho "obyčejného" postačí 6 g, tzn. 1/2 balení)
  • 3 ČL skořice
  • špetka soli
  • 500 g nízkotučného tvarohu (z vaničky)
  • švestky (cca 15 ks, pokrájené na čtvrtiny)

Postup:

1) Máslo utřeme s cukrem a poté přidáme žloutky.
2) V jiné nádobě si smícháme mouku s polentou, práškem do pečiva a 2 ČL skořice.
3) Z bílků se špetkou soli ušleháme tuhý sníh.
4) Do máslové směsi (viz. bod 1) přidáme směs moučnou (viz. bod 2).
5) Do směsi z bodu 4 vmícháme tvaroh a nakonec opatrně také sníh - raději v několika dávkách (ne všechen najednou).
6) Švestky promísíme s 1 ČL skořice.
7) Těsto dáme do menšího pekáčku (cca 22 x 28 cm), který nejprve vymažeme a vysypeme (kokosem, strouhankou, krupicí, ...) či vyložíme pečicím papírem.
8) Poklademe švestkami.
9) Pečeme 40 minut v troubě vyhřáté na 180 stupňů C.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Příjemné podzimní pečení všem ~~~

Komentáře