Banánová pečená ovesná kaše

Ahoj lidi!
Je tu ještě vůbec někdo?
Nedivila bych se kdyby ne.Však ani já se tu téměř půl roku neobjevila.A vyhlídky na další články jsou v nedohlednu.
Proč?
Rozhodla jsem se pro studium všeobecné medicíny (to neznamená, že budu obvoďák - ze "všeobů" se stanou všechny "druhy" lékařů od gynekologů přes kardiology až po psychiatry...jediné co z nás být nemůže, jsou zubaři, ti mají speciální studium).Kdo by to byl řekl, že to bude až taková fuška.Ale co Vám budu povídat, i přes tu nehoráznou dřinu je to mnohem větší zábava než osmiletý gympl.Baví mě objevovat nové poznatky a získávat nové znalosti.Už od mala jsem byla nehorázně zvídavá a naštěstí mi to zůstalo.
Je strašný paradox, že studuji medicínu v Hradci, když to pro mě byla původně úplně ta poslední možnost.Někdy prostě všechno samovolně nabere úplně opačné otáčky, než byste čekali.
Přes to vše se pokusím čas od času něco přidat.Budou to spíš starší recepty, které jsem pro tu spoustu vaření nestíhala přidávat.Teď už to s vařením nemám tak "divoké", tudíž se můžu v poklidu věnovat tomu "archivnímu".A taky jsem chtěla přidávat nějaké "primitivní" inspirace na jednoduché obědy, kterých je momentálně můj jídelníček plný.
Něco málo k tomuto receptu: Pokud hledáte jednoduchý receptík na několik snídaní dopředu, je tahle pečená kaše (stejně jako ostatní pečené kaše - zkuste mou jablečnou nebo banánovo-cuketovo-jablečnou ve formě roztomilých muffinků) skvělým řešením.Navíc je lepší na cesty než běžná kaše a pokud máte přebytky přezrálých banánů, rozhodně nešlápnete vedle, pokud je "namačkáte" právě sem :P.

Ingredience:

  • 2 hrnky ovesných vloček
  • 1/2 ČL jedlé sody
  • špetka soli
  • 1 vejce
  • 1/2 vanilkového lusku
  • 1 a 1/2 hrnku mléka
  • 3 banány (2 rozmačkané na kaši a 1 nakrájený na kolečka, která dáme na vrch)
  • dále dle chuti: rozinky, skořice, datle, kakao, ...

Postup:

1) Vločky smícháme s jedlou sodou, solí a popřípadě s dalšími suchými ingrediencemi (sušené ovoce, kakao, ...).
2) Přidáme ostatní ingredience kromě banánu pokrájeného na kolečka.
3) Směs nalijeme do pekáče, který vymažeme a vyložíme papírem na pečení.
4) Na vrch kaše poskládáme banánová kolečka.
5) Dáme péct do trouby vyhřáté na 190 stupňů C na 28 - 30 minut.
6) Můžeme podávat jen tak, či např. s jogurtem, arašídovým máslem nebo třeba trochu "hříšněji" s rozpuštěnou čokoládou.

Výživové hodnoty na 1/6 kousek:

pozn.:
  • počítáno bez ingrediencí uvedených jako "dle chuti"
  • počítala jsem s tím, že 1 banán váží 110 g
  • pokud budete mít tuto kaši k snídani, doporučuji ji podávat s nějakým mléčným výrobkem nebo s arašídovým máslem pro doplnění bílkovin (a také pro zvýšení energetické hodnoty - pokud si tedy dáte ten jeden 1/6 kousek :D)
energetická hodnota: 932 kJ
bílkoviny: 7 g
sacharidy: 38 g (z toho cukry 14 g)
tuky: 4 g (z toho NMK 1,2 g)
vláknina: 4 g
sůl: ? (záleží, jak moc velkou "špetku" jí dáte)


Dobrou chuť!

Komentáře