Ovocný koláč s kokosovou drobenkou

Tenhle recept si ponechte na léto nebo spotřebujte zásoby (letního) ovoce z mrazáku.
Objevila jsem ho na zadní straně prášku do pečiva od Oetkera, ale samozřejmě si jej poupravila (tak jako vždy) k obrazu svému (jinak bych ho sem ani necpala).Ten můj je méně tučný (ale přesto krásně vláčný), obsahuje převážně hnědý cukr, je bezlepkový, a drobenka, kterou jsem koláč posypala, je jednoznačně mnohem zdravější než ta klasická.Nečekejte žádnou přezdravou pochoutku - pouze takovou, která je připravena z tělu prospěšnějších surovin, než je pro běžné konvenční moučníky zvykem.

Ingredience:

  • 500 g mouky (namíchala jsem pohankovou, celozrnnou pohankovou, jizerku, schar bezlepkovou směs na moučníky a trochu psyllia pro doplnění vlákniny; klidně můžete použít celozrnnou hladkou nebo bílou polohrubou mouku)
  • 20 g (17 postačí pokud použijete mouku obsahující lepek) bezfosfátového prášku do pečiva NEBO 1 běžný prášek do pečiva
  • 4 vejce
  • 230 g třtinového cukru
  • 20 g vanilkového cukru
  • 160 g smetany ke šlehání (33%)
  • 40 g nízkotučného jogurtu
  • 120 ml mléka
  • ovoce (použila jsem maliny a plody muchovníku)
  • na posypku: 60 g másla (studeného), 60 gtřtinového cukru, 60 g jemnějších vloček (použila jsem pohankové), 60 g strouhaného kokosu, 1 ČL vanilkového extraktu

Postup:

1) Drobenka: Všechny ingredience prohněteme prsty, dokud nám nevznikne drobenková konzistence.
2) Smícháme mouku s práškem do pečiva.
3) Přidáme všechny ostatní suroviny na těsto kromě ovoce.
4) Těsto dáme na vymazaný plech vyložený pečicím papírem.
5) Na vrch koláče rozmístíme ovoce a nakonec rovnoměrně posypeme drobenkou.
6) Pečeme v troubě rozehřáté na 180 stupňů C po dobu 30 - 35 minut.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Příjemné pečení :).

Komentáře