Lívanečky z ricotty

To se tak jednou doma válel zbytek ricotty a já se rozhodla mu pomoci. Vykonal velmi dobrý skutek tím, že mi umožnil vytvořit tyto lívanečky. Není to žádná věda, ale vřele doporučuji si pořídit kvalitní nepřilnavou "palačinkovou" pánvičku, která Vám ušetří mnoho trápení. Já na jedné takové s teflonovým povrchem peču ("smažím") bez jakéhokoli tuku a je to bomba. Dřív se mi lívance přichytávaly i s tukem a teď, na nové pánvi úplně "na sucho", se nepřilepí ani výjimečně.
Níže Vám rovněž popíšu s čím se je hodí podávat ;).

Ingredience (18 malých ks - cca 3 porce):

  • 80 g mouky (jednou jsem použila špaldovou + z malé části žitné otruby, podruhé směs bezlepkových + trochu psyllia ... otruby a psyllium jsem přidala jako přídatný zdroj vlákniny)
  • 150 g ricotty
  • 1 ČL (= 4 g) prášku do pečiva
  • 3 ČL (= 12 g) vanilkového cukru
  • 1 vejce
  • 200 ml mléka
  • špetka soli
  • k podávání: jakékoli ovoce (nejlépe jahody, borůvky, broskve, ...) čerstvé či povařené na omáčku, jogurt, zakysaná smetana, různé sirupy, v zimě např. karamelizované ořechy a jablka, ...

Postup:

1) Jednodušše smícháme všechny suché ingredience a následně přidáme mokré.
2) Na nepřilnavé pánvi (pokud je kvalitní tak bez tuku) tvoříme malé lívanečky a opékáme ("smažíme") z obou stran. Většinou používám střední stupně teploty, ale to je hodně individuální vzhledem k Vašemu sporáku.
3) Lívanečky podáváme nejlépe s ovocem a jogurtem. Je spousta alternativ, takže výsledná úprava podléhá čistě Vaší fantazii. V ingrediencích ale uvádím něco málo pro inspiraci.

Výživové hodnoty na 1 porci (= 1/3):

pozn.: platí poze pro samotné lívance; počítáno s 70 g celozrnné špaldové mouky, 10 g žitných otrub
energetická hodnota: 957 kJ
bílkoviny: 12 g
sacharidy: 27 g (z toho cukry 9 g)
tuky: 8 g (z toho NMK 4,1 g)
vláknina: 3 g

sůl: ? (záleží jak velká je ona přidaná špetka soli)


Třikrát hurá všem lívanečkovým snídaním!

Komentáře