Nepečený dezertík s cuketou

Tak tento týden ještě jednou nepečený výtvor do mističky. V bytě máme jen letitou plynovou troubu, ve které si netroufám péct moučníky, proto zde preferuji mugcake-y, pudinky a v neposlední řadě také vrstvené nepečené dezertíky jako je tento. Využijete na ně jakékoli letní ovoce, jsou rychle hotové a nedá se na nich nic zkazit.
Tentokrát jsem navíc zakomponovala cuketu. Tento nápad jsem dostala, když jsem pekla tuto buchtu: Ochutnala jsem syrové těsto a zjistila, že chutná naprosto skvěle. Musím uznat, že v této odlehčené nepečené verzi nechutná tolik po vánočních ořechových rohlíčcích, protože je v něm poměrově více cukety, přesto ale doporučuji vyzkoušet, protože výsledek vůbec není špatný ;).
Pokud chcete zachovat famózní chuť jako v pečené verzi, koukněte na odkaz na tuto buchtu, který je výše. Pouze místo mouky přidejte další mleté vločky, vynechte prášek do pečiva a pochopitelně upravte množství. Takto poupravený recept je vhodný ke konzumaci i bez pečení ;). Mám v plánu to taky v této verzi vyzkoušet.

Ingredience (2 porce):

I. KORPUS:
  • 70 g cukety (najemno nastrouhané)
  • 30 g jemných ovesných vloček
  • 20 g mletých vlašských ořechů
  • 1 ČL medu
  • mandlové aroma
II. TVAROHOVÁ VRSTVA:
  • 120 g nízkotučného tvarohu
  • 80 g ricotty
  • 3 ČL džemu (použila jsem josto-rybízový)
III. VRŠEK
  • rybíz nebo jiné ovoce
  • (pokud máte chuť "zhřešit": čokoláda, ořechy)

Postup:

1) Všechny ingredience na korpus promícháme a rozdělíme do dvou misek.
2) Suroviny na tvarohovou vrstvu promícháme a navrstvíme na předchozí.
3) Povrch posypeme rybízem či jiným ovocem. Pro více hříchu polijeme čokoládou a posypeme dalšími ořechy.
4) Lépe chutná "uležený" z lednice.

Výživové hodnoty na 1 porci:

energetická hodnota: 1144 kJ
bílkoviny: 15 g
sacharidy: 26 g (z toho cukry 14,8 g)
tuky: 11 g (z toho NMK 3,3 g)
vláknina: 4 g
sůl: 0,189 g


Tak co, rozhodli jste se "zhřešit" nebo jdete do původní odlehčené verze?

Komentáře