Rybízový koláč s cuketovo-ořechovým korpusem

Tento výtvor si právě teď vychutnávám. Byla jsem k němu zprvu skeptická, ale velice mile mě překvapil. Normálně moc moučníky s rybízem nevyhledává žádný člen naší rodiny, avšak tento chutná snad všem. Těsto je podobné cheesecake-ovým korpusům a chutná příjemně po oříšcích. Pudink na vrchu se skvěle doplňuje s rybízem...
Děkuji tedy za recept kuchařce ze Svatojánu - viz tu. Poupravila jsem jej jen mírně, moje varianta je navíc bezlepková.
Vločky a ořechy samozřejmě můžete použít libovolné, to samé platí pro pudink, ovoce, mouku, ...

Ingredience:

I. KORPUS:
  • 50 g jáhlových vloček
  • 50 g pohankových vloček
  • 100 g lískových ořechů
  • 100 g bezlepkové mouky (pokud použijete běžnou mouku, doporučila bych hladkou)
  • 1 a 1/2 ČL prášku do pečiva (pro lepkovou variantu postačí 1 ČL)
  • 100 g třtinového cukru
  • 70 g oleje (použila jsem řepkový)
  • 150 g cukety (najemno nastrouhané)
II. OSTATNÍ:
  • 450 g rybízu
  • 600 ml mléka
  • 2 vanilkové pudinky v prášku
  • 65 g datlové pasty
  • 2 PL javorového sirupu

Postup:

1) Vločky i ořechy nameleme.
2) Smícháme s práškem do pečiva a s moukou. Dobře promícháme.
3) Přidáme ostatní ingredience na korpus a rukama vytvoříme lepivé těsto.
4) Těsto - opět pomocí vlastních rukou - natlačíme do pekáčku vymazaného např. máslem.
5) Posypeme rybízem.
6) Mléko rozmixované s pudinky, datlovou pastou a sirupem nalijeme na rybíz.
7) Pečeme v troubě předehřáté na 160 stupňů C asi hodinu. Můžeme nechat "dojít" dalších 10-15 minut ve vypnuté, popř. pootevřené, troubě.
8) Na závěr: Kuchařka ze Svatojánu píše, že ho podává politý sirupem. Moje verze je ale sladká dost a všichni jej jíme jen tak.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Viva rybíz!


Komentáře