Odlehčená verze japonského cheesecake-u

Zdravím.
Po dlouhé době jsem se rozhodla vytvořit japonský dezert. Jelikož se snažím jíst celkem zdravě, moc se mi původní klasické verze nelíbily. Proto když jsem narazila na českých stránkách na verzi s tvarohem, nemohla jsem odolat a musela vyzkoušet. Skvělé je, že Vám na celé toto dílo stačí pouhé 3 ingredience: bílá čokoláda (umím si ho dobře představit i z hořké, na což jsem však zatím nenarazila, takže to taky někdy zkusím), vejce, tvaroh. Právě tvaroh je ona zdravější ingredience, která nahradila tučnou philadelphii. Ok, už to tedy není moc cheesecake, když v tom není "cheese" a ani tedy upřímně moc nemusím, když se výraz "cheesecake" používá pro tvarožníky, ale tady mi to prostě nějak sedí. A pojmenovat to "japonský tvarožník" je tak trochu na hlavu.
Bohužel nám doma zrovna chyběl jeden díl k dortové formě, tak jsem musela péct v obdelníkové. Na výsledku to sice nic nezměnilo, ale kruhový by vypadal zajímavěji a víc "cheesecake-ově". Dovolila jsem si navrch dát pár malin, takže to je v mém případě ještě čtvrtá ingredience. Přesto je počet ingrediencí tak nepatrný, že snad na žádnou z nich nezapomenete :).

Ingredience:

  • 240 g bílé čokolády
  • 250 g nízkotučného tvarohu (vyndejte předem z lednice, aby získal pokojovou teplotu)
  • 6 vajec (rovněž pokojové teploty, tak bude výsledek nejlepší)
  • špetka soli
  • (maliny či jiné ovoce)

Postup:

1) Ve vodní lázni si rozehřejeme bílou čokoládu.
2) K rozehřáté čokoládě přidáme tvaroh pokojové teploty a dobře rozmícháme (chce to i pořádně od spodu, aby byl všechen tvaroh hezky zapracován do čokolády). V průběhu dalších kroků průběžně trochu mícháme, aby směs neztuhla.
3) Oddělíme si bílky od žloutků.
4) Z bílků se špetkou soli vyšleháme tuhý sníh.
5) Do maximálně už jen vlažné směsi tvarohu a čokolády přidáme žloutky a dobře promícháme.
6) Ke směsi na závěr přidáme ještě sníh z bílků, který jemně zapracujeme.
7) Těsto přemístíme do formy či menšího pekáčku (rozměry mého: 20 x 27 cm). Navrch poklademe dle chuti nějaké ovoce, já použila maliny.
8) Formu/pekáček s těstem umístíme do většího pekáčku. Do pekáčku nalijeme vroucí vodu - těsto se bude péct ve vodní lázni. Proto je důležité, abyste formu, ve které cheesecake pečete, předem zkontrolovali, zda těsní - pokud by dovnitř natekla voda, bylo by po cheesecake-u. (Možná je proto lepší, že jsem použila malý pekáček místo dortové formy, protože ta má sundavací dno a riziko protečení by tudíž bylo... takhle jsem měla jistotu, že bude výsledek OK.)
9) Cheesecake dáme v takovéto vodní lázni péct do trouby předehřáté na 170 stupňů Celsia. Pečeme 15 minut, poté teplotu snížíme na 160 stupňů Celsia a pečeme dalších 15 minut. Troubu vypneme, dvířka necháme pootevřená a cheesecake v ní necháme ještě dalších 15 minut. Poté dvířka trouby otevřeme dokořán a můžeme ještě nechat dojít, ale popř. už i vyndat.
Upozornění: Je-li plocha Vaší formy/pekáčku menší/větší než mnou použitá, možná budete potřebovat přizpůsobit dobu pečení. Pokud je větší, cheesecake bude nižší a bude se péci kratší dobu. Je-li naopak menší, cheesecake bude vyšší a bude se péci déle. Jako indikátor propečení se špejle nehodí, spíše zkuste popř. formou zlehounka (!) zatřást - střed těsta by se neměl příliš hýbat, rozhodně by to nemělo ve formě "téct ze strany na stranu".
Hotovo.
Výsledná konzistence je jemná, pěnová, připomínající suflé. Velmi nadýchaná, rozplývající se na jazyku.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


頑張って!

Komentáře