Pikantní cuketová pomazánka

Tak po cca čtvrt roce opět něco přidávám. Mám za sebou zkoušky a vzhledem k tomu, že úspěšně, můžu taky něco napsat. Nepředpokládám, že bych tu měla nějaké stálé čtenáře, tak to možná ani není nutné takhle uvádět :D.
Sezóna cuket už pomalu nebo někde i rychleji začíná, takže tématicky zařadím jednu dobrou pomazánku. Inspirovala jsem se receptem, který mi podstrčila babička z nějakého již "odleželého" časopisu Aha!.

Ingredience (3 porce ~ 6 krajíců žitného chleba):

  • 1 menší až střední cuketa (nastrouhaná)
  • sůl
  • 1 menší červená cibule (nasekaná na drobné kostičky)
  • 2 stroužky česneku (nasekané nadrobno)
  • olej (cca 1 PL)
  • 1/2 hrsti sušených rajčat (nasekaných na malé kostičky)
  • 1 nakládaný beraní roh (nasekaný najemno; dle chuti a pálivosti Vašich rohů méně/více, tedy individuálně dle potřeb)
  • 1/2 ČL hrubozrnné hořčice
  • 1 ČL kečupu
  • pepř

Postup:

1) Cuketu nasolíme a necháme vypotit.
2) Na troše oleje osmažíme cibuli i s česnekem.
3) Přidáme vymačkanou cuketu, beraní roh i rajčata.
4) Necháme zlehka smažit, aby se vyvařilo (vysmažilo :D) co nejvíce vody - asi osm minut.
5) Sundáme z plamene, opepříme, ochutíme hořčicí a kečupem, popřípadě dosolíme.
6) Podáváme např. s žitným chlebem, vařeným vejcem (pro doplnění bílkovin) a cherry rajčátky.

Výživové hodnoty na 1 porci (samotné pomazánky/***):

pozn.:
  • *** = porce pomazánky + 2 krajíce žitného chleba (80 g) + 1 vejce (třeba na tvrdo) + cherry rajčátka (50 g)
  • 1 porce = 1/3 celkového množství
  • nemám uvedené hmotnosti ingrediencí, protože jsem je nevážila, ale myslím, že v tomto případě by to na výživových hodnotách zas tak moc nezměnilo :)
energetická hodnota: 211/1380 kJ
bílkoviny: 1/14 g
sacharidy: 3,3/44,3 g (z toho cukry 2,3/5,6 g)
tuky: 3,5/9,5 g (z toho NMK 0,3/2,1 g)
vláknina: 1/10 g
sůl: nelze zhodnotit

Po přečtení výše uvedeného si asi uvědomíte, že se z té pomazánky vlastně skoro nenajíte :D. Proto jsem k podávání doporučila kromě chleba i vejce, abyste měli plnohodnotné jídlo, třeba na večeři. Doufám, že mě nikdo neukamenuje za chleba k večeři. Vím, že je to hodně sacharidů. Takže třeba k snídani pro ty, komu vadí sacharidy na večer. Ale to já nejsem.
A omlouvám se, že ta fotka za moc nestojí, můj předchozí mobil nefotil zrovna nejlépe, tak je to spíše jen tak pro ilustraci.


Pěkné prázdniny.

Komentáře