Pohankové knedlíčky z tvarohu v kakaovém máku

Recept (třeba) na snídani se spoustou bílkovin! Ozdobte je jakýmkoli ovocem, perfektní jsou např. sezónní švestky. Já zrovna měla physalis, ale asi ne každý má na zahradě takovou exotiku :D. Pokud máku neholdujete, můžete ho nahradit mletými ořechy nebo např. samotným kakaem. Myslím si však, že moje kombinace mák + kakao stojí za vyzkoušení. Mák mám jednak ráda, druhak je velmi zdravý - obsahuje mnoho vápníku a jiných látek. A kakao je jeden z mých nejpřednějších favoritů vůbec.
Recept je vytvořen na základě tohoto z fitnessguru.sk. Pochopitelně jsem si ho lehce upravila k obrazu svému a spočítala nutriční hodnoty. Upřímně, myslela jsem si, že se naše propočty budou shodovat ještě méně. Příjemně mě překvapilo, že to relativně odpovídá. Mám pocit, že odlišnosti jsou dané mnou použitou celozrnnou moukou, která obsahuje více bílkovin a také tím, že jsem nepoužila odtučněný tvaroh, nýbrž 2,5%-ní. Stejně mi však připadá, že se někteří autoří tak trochu snaží zavděčit zdánlivě nížšími uvedenými kalorickými hodnotami. Tím nemíním nikoho kritizovat, tuhle webovku mám opravdu v oblibě a jsem autorům moc vděčná za inspiraci k vaření :). Možná je to prostě dané použitím trochujiných surovin... Pocitům, bohužel hlavně těm negativním, se ale občas neubráníme ;).

Ingredience:

I. KNEDLÍČKY (8 ks ~ 2 snídaňové porce):
  • 250 g jemného tvarohu
  • 1 žloutek
  • 3/4 hrnku pohankové (celozrnné) mouky
  • 3 PL třtinového cukru
  • špetka soli
II. K PODÁVÁNÍ:
  • mletý mák + kakao
  • ovoce
  • (skořice/kakao, libovolné ovoce, máslo/kokosový tuk)

Postup:

1) Ingredience na knedlíčky jednoduše zpracujeme v pružné nelepivé těsto, z něhož vytvoříme cca 8 knedlíčků (kuliček).
2) Knedlíčky vložíme do vroucí zlehka osolené vody a vaříme, dokud nevyplavou na hladinu.
3) Uvařené knedlíčky obalíme v máku smíchaném v libovolném poměru s kakaem (eventuelně jen v kakau, mletých oříšcích, ...) a podáváme s ovocem. Dle chuti můžete polít máslem/kokosovým tukem a sirupem/medem.

Výživové hodnoty na 1 snídaňovou porci (= 1/2):

pozn.:
  • platí POUZE PRO KNEDLÍČKY, tzn. bez máku, ovoce a čehokoli jiného
  • počítala jsem s použitím pohankové CELOZRNNÉ mouky (3/4 hrnku ~ 112 g)
energetická hodnota: 1762 kJ
bílkoviny: 30,5 g
sacharidy: 54,5 g (z toho cukry 23 g)
tuky: 7,5 g (z toho NMK 2,7 g)
vláknina: 4 g



Dobrou chuť ^^.

Komentáře