Bezlepkové řepné muffiny nebo chlebíček s povidly

Inspirovala jsem se tímto receptem. Nicméně je velmi podobný jinému mému receptu, který jsem dělala již před nějakou dobou. Jen se trochu liší některé ingredience, např. zde jsou navíc povidla či je použito podmáslí místo mléka. Chuťově jsou si oboje muffiny hodně blízko, takže pokud Vám chybí ingredience v jednom z těchto dvou receptů, můžete prostě zkusit ten druhý, popř. je nakombinovat :).

Ingredience (6 velkých muffinů + větší chlebíček):

  • 250 g pohankových vloček (rozmixovaných na mouku)
  • 60 g bezlepkové moučné směsi (nezáleží na tom, klidně můžete použít "nesměs" nebo třeba čistě rýžovou mouku apod.)
  • 100 g rozinek
  • 4 PL kakaa
  • 2 PL chia semínek
  • 1,5 ČL jedlé sody
  • 4 ČL skořice
  • 2 ČL instantní kávy
  • 150 g třtinového cukru
  • 340 g uvařené řepy (nastrouhané; vařila jsem ji neoloupanou - kvůli vitaminům - cca hodinu; POZOR: počítejte s tím, že z řepy je po oloupání a okrájení dost odpadu - cca 15% původní hmotnosti, vařit dejte tedy aspoň 400 g -> po uvaření a následném očištění by mělo zbýt oněch cca 340 g)
  • 1 hrnek kysaného podmáslí
  • 210 g švestkových povidel (použila jsem domácí, nepřislazovaná)
  • 2 vejce
  • vanilkový extrakt (asi 1 ČL kupovaného, ale mého domácího bylo potřeba trochu více - záleží na síle extraktu/aroma)

Postup:

1) Jednoduše smícháme zvlášť suché a zvlášť mokré suroviny. Suché následně po částech zapracujeme do mokrých.
2) Těstem naplníme libovolnou formu/formy. Mně těsto vyšlo na 6 muffinů a jeden chlebíček. Nemáte-li silikonové formy, nezapomeňte je nejprve vymazat a vysypat či vyložit pečicím papírem, popř. můžete použít muffinové košíčky.
3) Pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů Celsia 25-35 minut dle velikosti formy (muffiny jsem pekla 25 minut, chlebíček 35 minut) - propečenost zkontrolujeme testem dřevěnou špejlí. UPOZORNĚNÍ: Pečete-li naráz těsto ve více formách jako já, zapněte Vaši troubu na horkovzdušnou funkci a teplotu snižte na 170 stupňů, doba pečení zůstává stejná.

Výživové hodnoty:

Zde neuvádím, protože nejsem schopna odhadnout, kolik porcí z tohoto množství vyjde. (A uvádět množství pro celek mi připadá bezvýznamné.)


Pohodové pečení přeji ^^.

Komentáře