Vegan semínková kaše se sušeným ovocem

Inspirovala jsem se receptem z archivního vánočního letáčku od CountryLife z roku 2014. Už je to docela dlouho, co jsem tuto kaši "stvořila" (rozhodně to ale nebylo v roce 2014 :D), ale moc dobře si pamatuji, že byla vynikající. Tato níže uvedená verze se asi hodí spíše do zimních dnů, kdy není žádné čerstvé ovoce ze zahrádky a já osobně třeba raději sáhnu po tom sušeném. Každopádně teď v létě lze obměnou ingrediencí vytvořit i kaši, které by na vrch nějaké to čerstvé ovoce ze zahrádky slušelo (např. bych nepoužila žádné z jmenovaného sušeného ovoce a místo toho bych na oslazení přidala "univerzální" datle - navrch by se pak hodilo téměř cokoli, např. čerstvé meruňky; místo datlí by šla určitě osladit i libovolným sirupem, pozor ale - někdy po jejich přidání kaše velmi zřídne!)

Ingredience (2 porce)

  • 600 ml sójového mléka (nebo jiného rostlinného, pokud chcete nevegan, tak i normálního; např. toto)
  • 6 PL (= cca 50 g) jemných ovesných vloček (použila jsem bezlepkové, ale pokud lepek normálně jíte, je to jedno...já ho taky jím, ale sestra má celiakii, tak proto ;))
  • 1 PL (= cca 10 g) chia semínek
  • 1 PL (= cca 10 g) konopných semínek (loupaných)
  • 1 PL (= cca 4 g) strouhaného kokosu
  • 1 ČL skořice
  • 2 hrsti (= cca 45 g) rozinek
  • hrst (= cca 25 g) sušených švestek (pokrájených)
  • hrst (= cca 15 g) křížal (-||-)
  • (k podávání je dále možné: další várka semínek, rozinky, kokosové lupínky, čerstvé jablko, (vegan) jogurt, sirup, ... já ale už nedoslazovala, stačilo mi to takto)

Postup:

1) >Zcela jednoduše< všechny ingredience (pochopitelně bez těch "k podávání") smícháme v menším hrnci a necháme pár minut odležet.
2) Za stálého míchání (jakékoli mléko se totiž "rádo" připaluje) přivedeme k varu a mírně vaříme cca 5 minut. Kaše bude velmi řídká, ale to nevadí - ztuhne během chladnutí, takže se není čeho obávat. Jen pozor na různé sirupy či med - ztuhnutí s nimi negarantuji, protože jsem nezkoušela.
3) Kaši nalijeme (ano, tak moc je řídká) do dvou mističek a necháme ztuhnout (pokud možno několik hodin, lépe přes noc). Pokud chcete, můžete konzumovat ještě teplé, ale za sebe doporučuji přes noc odležet, protože se chutě lépe propojí a rozinky pustí více cukru, takže kaše bude mnohem sladší a dost možná již nebudete potřebovat ničím doslazovat.

Výživové hodnoty na 1 porci (= 1/2):

pozn.:
  • bez "k podávání"
energetická hodnota: 1664 kJ
bílkoviny: 17 g
sacharidy: 51 g (z toho cukry 24,7 g)
tuky: 14 g (z toho NMK 3,1 g)
vláknina: 5,4 g


Příjemné letní snídání :).

Komentáře