Tofu knedlíčky plněné nashi

Nashi a tofu? Tak to by bylo skoro na přeřazení do wagashi sekce... Recept ale z Asie nepochází - inspirovala jsem se totiž na fitnessguru, takže slovenský recept (bohužel) opravdu nemůžu nacpat na Dálný Východ :D. Ingredience i postup jsem dost modifikovala, aby vyhovovaly mým představám.
Podáváno s horkými rumovými hruškami nebo s čokoládovou omáčkou, jak kdo uzná za vhodné :). Sestra si rumové hrušky hodně pochvalovala, ale za mě se možná více hodí ta čokoládová omáčka (základ = datlová pasta + kakao), protože je dost sladká a to knedlíčky naopak nejsou skoro vůbec. No, nechám to na Vás, posuďte sami (a můžete dát vědět v komentářích).

Ingredience (4 porce):

KNEDLÍČKY (4 porce, cca 12 ks):
  • 180 g bílého tofu
  • 1,5 PL kokosového tuku (roztopeného)
  • 2 vejce
  • 160 g mouky (já použila v poměru 1:1 pohankovou celozrnnou a bílou rýžovou - recept je tedy BEZLEPKOVÝ)
  • sůl
  • 250 g malých nashi (nebo jiného ovoce - nejlépe kulatého, např. jahod, malých jablíček... já tedy z nouze kromě nashi použila i pár nekulatých čtvrtinek až osminek hrušek, ale z těchto "šišoidů" zdaleka nešly tvořit tak pěkné knedlíčky jako z malých krásně kulaťoučkých nashi)
A) HORKÉ RUMOVÉ HRUŠKY (4 porce):
  • 270 g (nejlépe přezrálých) hrušek (pokrájených na kostky)
  • rum (dle chuti - já dala cca 1 malý panák = 20 ml)
  • skořice, hřebíček (množství dle chuti)

B) ČOKOLÁDOVÁ OMÁČKA (4 porce (vydatné) husté konzistence - viz foto):
  • 120 g datlové pasty (= rozmixované datle - prodává se takto za docela dobrou cenu a je praktická ... na internetu ale najdete i recepty na domácí, pokud máte zájem tvořit)
  • 12 g kakaa
  • 160 ml horké vody (příště zkusím dát méně ostatních ingrediencí při stejném množství vody, aby byla konzistence řidší a snad dám vědět... tato verze se mi zdála totiž poněkud hříšná, ale po výpočtech jsem zjistila, že to "suma sumárum" s těmi cukry tak strašné není ... a navíc - ta chuť! :3)
  • vanilkové aroma (množství dle jeho síly, ale povětšinou cca 1 ČL)

Postup:

KNEDLÍČKY:
1) Tofu rozmixujeme do hladka s kokosovým tukem a vejci.
2) V míse smícháme tofu směs s moukou a špetkou soli. Rukama zformujeme v hladké a pružné nelepivé těsto, se kterým se dobře pracuje.
3) Ovoce si opracujeme k použití - já z nashi pouze vydloubla jádřince a použila je celé (hrušky jsem pokrájela na čtvrtinky až osminky, dle potřeby).
4) Rukama odloupneme kousek těsta a uděláme z něj placičku, s níž obalíme kousek ovoce. Vypracujeme nejlépe do tvaru kuliček.
5) Knedlíčky vkládáme do vroucí osolené vody a vaříme, dokud nevyplavou na povrch.

A) HORKÉ RUMOVÉ HRUŠKY:
1) Hrušky vložíme do menšího rendlíku spolu s ostatními ingrediencemi a podlijeme trochou vody.
2) Vaříme, dokud hrušky nezískají požadovanou konzistenci a měkkost. Přezrálým hruškám to trvalo okolo 5 minut, možná jen o něco málo déle.

B) ČOKOLÁDOVÁ OMÁČKA:
Všechny ingredience společně rozmixujeme (nebo jen dobře promícháme) v hladkou hmotu.

Knedlíčky na talíři polijeme horkými hruškami nebo pocákáme čokoládovou omáčkou a můžeme podávat. Já ještě přidala pár ostružin (a malin) na ozdobu.

Výživové hodnoty na 1 porci (jen knedlíčků/jen rumových hrušek/jen čokoládové omáčky):

pozn.:
  • pro knedlíčky i s omáčkou prosím sečíst příslušné uvedené hodnoty! :)
  • platí pro mnou použité ingredience, ne pro alternativy v závorkách
  • bez ostružin a/nebo malin na ozdobu
energetická hodnota: 1232/233/393 kJ
bílkoviny: 15/0,3/1,4 g
sacharidy: 35/10/23 g (z toho cukry 5,6/7,6/19,2 g)
tuky: 10/0,3/0,5 g (z toho NMK 4,2/0/0,2 g)
vláknina: 4,6/2,6/3,3 g


Která verze se Vám líbí víc? :)

Komentáře