Tvarohový snídaňový chlebíček s jablky

Po dlouhé době přidám jeden recept. 
Kvůli škole nemám na nic čas, takže tohle je spíš dost velká výjimka. 
Navíc jsem z blogu dost demotivovaná, protože mi ho Google není schopen dohledávat. Takže se se vlastně asi skoro nikdo nedostane... Kdyby se našla nějaká osoba, co by věděla, co s tím, nechť mi napíše do komentářů. Klidně si šikovného člověka zaplatím, jen ať je to vyřešené.
K receptu: Chlebíček je bez přidaného cukru či jiných sladidel, takže bychom ho mohli považovat za dost zdravou dobrotu. Za mě se hodí nejvíce na snídani. Je to navíc naprosto jednoduchá záležitost, hotová raz dva (pokud si nebudete dělat domácí jablečný džus jako já... ale po těch šílených odšťavňovacích zkušenostech tam příště dám radši kupovaný). Někdo by receptu mohl vytknout nadbytek sacharidů, ale dle mého názoru to na snídani není žádný problém.

Ingredience:

(4 snídaňové porce)

  • 100 g ovesných vloček (použila jsem bezlepkové)
  • 50 g jahelných vloček
  • 2 ČL skořice
  • 1 ČL PDP
  • 50 g rozinek
  • 50 g vlašských ořechů (většinu nasekaných, ale pár si nechte celých na ozdobu)
  • 210 g jablek (nastrouhaných)
  • 250 g tvarohu (z vaničky – polotučného)
  • 200 ml jablečného džusu (výjimečně jsem použila domácí)
  • 2 vejce

Postup:

  1. Suché (= vše v seznamu výše až po ořechy - včetně nich) a mokré ingredience si smícháme zvlášť ve dvou mísách.
  2. Suchou směs postupně přidáváme do mokré, až vznikne jednolité těsto.
  3. Těsto dáme do chlebíčkové formy (já použila silikonovou, ale všechny ostatní se musí ještě vymazat a vysypat nebo vyložit pečicím papírem!).
  4. Ozdobíme zbylými ořechy.
  5. Pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů Celsia 30 minut. (Ale v naší šílené plynové to trvalo 55 minut, ačkoli jsem pekla v na plochu větší formě (tj. nešlo o chlebíček, ale o podstatně nižší buchtu)... Že je upečený poznáte tak, že je povrch již suchý a případně se již i odlepuje od krajů formy.)
  6. (Krájíme až po vychladnutí!)

Alternativy:
  • Vločky můžete použít i jiné (např. pohankové, rýžové), případně je zčásti lze nahradit instantní obilnou kaší (třeba pohankovou).
  • Část jablek můžete nahradit mrkví.
  • Můžete také vyzkoušet náplň z cream cheese (Lučiny, Paloučku, ...): V této variantě jsem vynechala ořechy a náplň vytvořila smícháním 100 g krémového sýra s citrónovou kůrou a čekankovým sirupem (obojí dle chuti; samozřejmě můžete použít i jiné sladidlo a kůru vynechat nebo náplň ochutit třeba vanilkou...). Při této variantě se vyplatí použít formy na muffiny (dávka by Vám měla vyjít na 12 ks). Formičky jsem do 2/3 naplnila vločkovým těstem, na něž jsem dala lžičku náplně a pak každý muffin zakryla asi 1 PL vločkového těsta. V plynové troubě (viz níže) jsem je pekla asi 40 minut, ale v "normální" by měly být upečené za zhruba polovinu tohoto času.

Výživové hodnoty:

(1 snídaňová porce = 1/4)

energetická hodnota: 1686,3 kJ
bílkoviny: 17,8 g
sacharidy: 52,5 g (z toho cukry 21,0 g)
tuky: 13,3 g (z toho NMK 2,3 g)
vláknina: 6,3 g

Snad se někdy dostanu k úpravě zbylých článků (zmizely obrázky). Do té doby prosím o trpělivost!

Komentáře