Ichigo daifuku

Konbanwa, mina-san!
Tak jsem se rozhodla přidat zase nějaký příspěvek. A překvapivě je o... Jídle! :D
(Překládat se mi nechce, přeci jen je to náročnější... A moje překlady mohou být chybné...)
Tyto jsem se sestrou stvořila ještě za éry jahod... Takže teď to není úplně aktuální no ^^". Ale pokud jahody někde seženete (a nevadí Vám za ně platit majlant), můžete se do ichigo daifuku pustit už teď! Nebo si recept uložte na příští rok ;).
Daifuku je druh mochi - japonského "koláčku" z rýžové mouky. V překladu slovo "daifuku" znamená "velké štěstí". Jahoda se japonsky řekne "ichigo", takže se jedná o daifuku s jahodami. Často se do ichigo daifuku přidává i anko pasta, kterou jsem tam dala i já.

Ingredience:

(6 větších daifuku)

  • 1 hrnek mochiko
  • 1/4 hrnku cukru
  • 2/3 hrnku vody
  • škrob (např. bramborový nebo rýžový)
  • 6 jahod (nejlépe podobně velkých - pro 6 ks daifuku z tohoto množství těsta zvolte ty "středně velké"- , ale to jsem jaksi nezvládla, jak si můžete všimnout na obrázku níže)
  • 1/2 hrnku anko (asi 100 g) (zde můj recept)
   (Ta divná šedavá věc je zmrzlá home-made anko :D...)

Postup:

  1. Každou jahodu zabalíme do šestiny anko pasty.
  2. Smícháme mochiko, cukr a vodu (pokud máme granulovanou mochiko, je nutné důkladně rozmíchat, ať není těsto s hrudkami).
  3. Nádobu s touto směsí překryjeme igelitovou fólií a ohříváme v mikrovlnné troubě na plný výkon asi 2 minuty.
  4. Poté směs odkryjeme a zamícháme. Pokud není dostatečně hustá, dáme ji do mikrovlnné trouby (opět na plný výkon) na další minutu.
  5. Těsto znovu zamícháme a necháme chvíli vychladnout.Pak ho poprášíme trochou škrobu, aby nelepilo.
  6. Těsto rozdělíme na šest částí. Z každé části vytvoříme kuličku, kterou "splácneme" na placičku. Do placičky vložíme jahodu obalenou anko pastou a "zabalíme" zpět do kuličky. Během vytváření kuliček máme ruce neustále trochu "poškrobované", těsto se bude méně lepit. (Je to docela makačka, protože to těsto si dělá, co chce. Doporučuji pracovat co nejrychleji, jde to pak lépe. Při formování kuličky pečlivě smáčkneme okraje na spodní straně kuličky, pak to bude vypadat svrchu estetičtěji.) 

Výživové hodnoty:

(1 větší ks)

pozn.: 
  • z celkových šesti
  • na obalení použito asi 15 g rýžového škrobu
energetická hodnota: 617,0 kJ
bílkoviny: 2,6 g
sacharidy: 39,0 g (z toho cukry 13,7 g)
tuky: 0,2 g (z toho NMK 0,1 g)
vláknina: 1,3 g

Ganbatte!

Komentáře