(Pseudo)Ramen pro amatéry (bez masa)

Ohayou~!
Už jednou jsem zkoušela něco, co by zdánlivě mohlo připomínat ramen - japonskou nudlovou polévku. Ale tenkrát to nebyla žádná hitparáda, tak jsem to prostě jen snědla a raději sem žádný recept nepřidala.
Tentokrát jsem si ale pochutnala. Netroufám si tvrdit, že se jedná o "pravý" ramen, ale když kouknete na fotku, trochu ho to připomíná :D. 
A ještě jedna poznámka - nepoužila jsem žádné maso, takže je to tzv. vegetariánský ramen ;). Nevím, jestli se něco takového v Japonsku uznává, ale mně v něm maso nescházelo.

Ingredience:

(2 porce)

  • kořenová zelenina: (množství si dle potřeby přizpůsobte)
    • 1/2 střední mrkve (nastrouhané/nakrájené na tenká kolečka - pokud strouháme, necháme si ale malý kousek stranou na ozdobu ->ten nakrájíme na kolečka)
    • 1/2 malé petržele (nastrouhané/nakrájené na tenká kolečka)
    • kousek celeru (nastrouhaného/nakrájeného na drobné kousky)
  • 1 malá cibule (nasekané na kostičky)
  • asi 5 cm kousek pórku/jarní cibulky (nakrájené na tenká kolečka)
  • 1 stroužek česneku
  • máslo/olej (na smažení zeleniny do vývaru - množství dle potřeby, ale bohatě by měla stačit 1 PL)
  • 0,5 l vody
  • 2 sušené shiitake
  • miso pasta (já použila 1 balíček instantního misa)
  • 240 g uvařených nudlí (soba/udon/mie/jakékoliv "čínské" nudle; = asi 120 g v suchém stavu)
  • na ochucení nudlí: 
    • sušený česnek
    • sladká sójová omáčka
  • 1 vejce
  • sůl
  • chilli

Postup:

I. VÝVAR:

  1. V menším hrnci na rozehřátém másle/oleji podusíme/zlehka osmažíme cibuli a kořenovou zeleninu a poté podlijeme vodou (0,5 l). (Kousek mrkve si ponecháme a nakrájenou na kolečka ji zužitkujeme v bodě 3.)
  2. Osolíme (nebo ochutíme slanou sójovou omáčkou), přidáme dle chuti (já na špičku kávové lžičky) chilli.
  3. Vaříme minimálně 15 minut (já mezitím připravovala ostatní suroviny do ramenu, takže jsem vývar vařila asi 60 min)
  4. V posledních pěti minutách vaření přivedeme k prudšímu varu a přidáme miso a shiitake. Následně ztlumíme plamen a přidáme 3/4 množství připraveného pórku/jarní cibulky a mrkev, kterou jsme ušetřili v bodě č. 1 (nakrájenou na kolečka).

II. "OBLOHA":

  1. Vajíčko uvaříme v mírně osolené vodě natvrdo (10 min).
  2. Shiitake dáme máčet podle návodu na obalu.
  3. Nudle uvaříme podle návodu na obalu. Hotové nudle můžeme ochutit česnekem a sladkou sójovou omáčkou. (Napadlo mě, že by možná bylo dobré je i trochu osmažit - příště to zkusím a dám vědět!)
Na 1 porci do misky dáme 1/2 těstovin, 1/2 vejce, 1/2 syrového pórku/jarní cibulky a přelijeme 1/2 vývaru.

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.:
  • platí pro použití pórku (ne jarní cibulky), oleje (ne másla)
  • použité nudle: quickcooking značky Vimixa
  • přibližná gramáž:
    • 60 g mrkve
    • 50 g petržele
    • 20 g celeru
    • 40 g cibule
    • 15 g sušených shiitake
  • k dochucení nudlí cca: 1 ČL suš. česneku, 1 PL sójové omáčky
energetická hodnota: 1316,0 kJ
bílkoviny: 13,0 g
sacharidy: 44,0 g (z toho cukry 6,0 g)
tuky: 9,5 g (z toho NMK 1,5 g)
vláknina: 4,5 g


Ganbatte~

Komentáře