Celozrnná pizza (i bez kynutí)

Ohayou~!
Zde je recept na pizzu, kterou jsem si udělala k obědu. 
Proč rychlá? Nemusí kynout. Pokud jí ale dáte nějaký ten čas navíc, pochutnáte si ještě více.
Můžete porovnat s mým prvním receptem na pizzu. Já jsem s tímto novým spokojenější.
Zdroj zde.
Update 2020: Omlouvám se všem, co doteď zkoušeli tento recept!!! Omylem jsem tu celou dobu měla dvojnásobek vody - nyní je recept upraven a vše by mělo fungovat tak, jak má - odzkoušeno! 

(Nalevo vegetariánská, napravo i se šunkou, která však není skoro vidět.)

Ingredience:

(1 menší pizza = pro mě 2 porce, ale pro větší jedlíky jen 1)

I. TĚSTO:

  • 75 g hladké mouky 
    • + trochu na pomoučnění pracovní plochy a hnětení těsta 
  • 75 g pšeničné celozrnné mouky jemně mleté
  • 1/2 ČL sušeného/instantního droždí
  • 1/2 ČL soli
  • 1 ČL olivového oleje

II. OBLOHA:

Jen pro inspiraci - fantazii se meze nekladou... Já většinou tvořím podle idey "co dům dá" - tj. zejména ze sezónních ingrediencí. Zde jsou mnou použité ingredience (přibližná gramáž surovin viz výživové hodnoty):
  • sugo
  • (sušená šunka - použila jsem ji jen na přítelovu polovinu :D)
  • cuketa (nakrájená na plátky)
  • rajčata (nakrájená na plátky)
  • olivový olej (na pokapání zeleniny)
  • grilovací koření na zeleninu (trocha barbarství)
  • mozzarella (nakrájená na plátky; nebo jiný sýr, třeba eidam)
  • parmazán (strouhaný)
  • čerstvá bazalka (přidala jsem ji na vrch až po upečení)

Postup:

  1. Oba druhy mouky smícháme s droždím a solí.
  2. Přilijeme 100 ml (v žádném případě ne více!) teplé vody a olivový olej. Zpracujeme vařečkou tak, aby vzniklo měkké a docela vlhké těsto. Popř. využijeme kuchyňského robota, který nám práci ulehčí.
  3. Těsto můžeme přemístit na pomoučněný povrch (linku, vál), kde se s ním bude lépe pracovat (já se však obešla s mísou, kde jsem těsto stvořila). Poprášíme moukou a hněteme po dobu 5-ti minut, při lepivosti poprášíme další trochou mouky. Když je těsto hladké a nelepí, přikryjeme ho v míse utěrkou a dáme stranou. Těsto můžeme, ale nemusíme nechat kynout. Já mu radši nějaký ten čas dám (klidně až hodinu v teplíčku).
  4. Mezitím si připravíme suroviny na oblohu (a pokud chceme těsto nechat kynout, v klidu se můžeme pustit i do jiných činností a k těstu se vrátit později).
  5. Pokud jsme těsto nechali kynout, před "tvarováním" ho ještě trochu prohněteme. 
  6. Z těsta na dostatečně velkém plechu s pečicím papírem vytvoříme kruh o průměru asi 25 cm. Mělo by být poměrně dost slabé, ale pozor, aby se nepotrhalo.
  7. Těsto libovolně ozdobíme. (Mnou použité suroviny pokládáme v pořadí, v jakém jsou výše uvedeny! Pokud použijeme snadno spalitelné suroviny jako např. pórek či bazalku, necháme si je zatím stranou - viz krok 8. Já ale bazalku vůbec nezapékala, dala jsem ji na pizzu až po upečení.)
  8. Pečeme v troubě předehřáté na 240 stupňů Celsia (v horkovzdušné na 220 stupňů C, plyn na 8) 10 minut. (Pět minut před koncem pečení posypeme ingrediencemi, které by se jinak snadno spálily - viz krok 7.)
  9. (Dle libosti hotovou pizzu ozdobíme čerstvou bazalkou či pokapeme dalším olivovým olejem. (Bazalka nejen skvěle vypadá, ale dodá i výbornou chuť!))

Výživové hodnoty:

(1/2 pizzy (jen těsto/+ "ilustračně" obloha)

pozn.:
  • pro někoho 1 porce, pro jiného 2 (dle mého názoru spíše druhá verze, jinak je to "energetický nářez", ale samozřejmě závisí na Vašich makrech)
  • mouka: 95 g pšeničná hladká (75 do základu těsta, asi 20 g na pomoučnění a zpracování) + 75 g pšeničná celozrnná
  • bez olivového oleje na vrch (viz krok č. 9 v postupu)
  • POUZE ILUSTRAČNĚ - na oblohu použito cca:
    • 75 g suga
    • 60 g cukety
    • 30 g rajčat
    • 1 ČL olivového oleje
    • 125 g mozzarelly
    • 15 g parmazánu
energetická hodnota: 1350,5/2307,0 kJ
bílkoviny: 11,5/25,5 g
sacharidy: 59,0/63,5 g (z toho cukry 2,0/5,0 g)
tuky: 4,0/21,0 g (z toho NMK 0,5/10,5 g)
vláknina: 4,5/5,5 g



Ganbatte~~~

Komentáře