Letní závitky s tofu

Konbanwa~
Dnes Vám přináším již druhý recept na letní závitky. Pokud nevíte, ten první byl s krevetami a najdete ho zde.
Tentokrát jsem místo krevet použila jako zdroj bílkovin tofu a celkově je udělala podle trochu jiné receptury; troufám si říci, že byly dokonce lepší než ty předchozí.
Rozdíl mezí jarními a letními závitky je zcela jednoznačný: Jarní se navíc smaží. (A to je důvod, proč preferuji letní verzi - méně práce, méně přepáleného tuku a navíc nesnáším, jak olej v pánvičce prská.)
Připadá mi, že většina letních závitků využívá syrové zeleniny, což mi tak úplně nevyhovuje, protože ji mám raději tepelně upravenou, zvlášť v takovéto kombinaci - mám pocit, že by byly se syrovou zeleninou jaksi bez chuti (no uznejte, tofu ani rýžový papír přeci nijak výraznou chutí neoplývají). Takže jsem se recept opět rozhodla pojmout dle svých představ a podle mě to dopadlo dobře ^^. Každopádně je to věc názoru a pokud chcete vědět, jaké jsou, nezbývá Vám, než si je taky vyzkoušet ;D.

Ingredience:

(6 ks ~ 2 porce)

I. ZÁVITKY:

  • 6 listů rýžového papíru
  • 200 g tofu natural (nakrájeného na kostky/nudličky)
  • 2 mrkve (nakrájené na nudličky)
  • 1/2 středně velké cukety (nakrájené na nudličky/kostky/...)
  • 5 cm kousek pórku/jarní cibulky (nakrájené(ho) na kolečka)
  • 6 listů salátu (já použila odrůdu little gem)
  • 18 stébel pažitky (je v podstatě jedno kolik, ale já prostě dala do každého závitku tři)
  • 1 stroužek česneku (nasekaný narobno)
  • olej (třeba sezamový)

II. MARINÁDA:

  • šťáva z jedné limetky
  • 1 ČL medu
  • 2 ČL sójové omáčky

Postup:

  1. Nejprve si dáme marinovat tofu: Smícháme ingredience na marinádu, do které ponoříme tofu a necháme minimálně 30 minut uležet.
  2. Na sezamovém oleji (dle potřeby 1 až 2 ČL) osmahneme česnek, trvá to asi minutu.
  3. K česneku přidáme nejprve mrkev a po pár minutách také cuketu.
  4. Slijeme marinádu z tofu a přilijeme ji k zelenině, přivedeme k varu.
  5. Když je tekutina už téměř vyvařená, přidáme pórek a necháme vypařit zbytky tekutiny.
  6. Připravíme si mísu se studenou vodou a volnou čistou plochu k samotné přípravě závitků. 
  7. List rýžového papíru ponoříme krátce do vody a ihned položíme na podložku (tím mám na mysli klidně i pouhou kuchyňskou linku)
  8. Pokud některá místa zůstala suchá, dodatečně je navlhčíme rukou. 
  9. Počkáme chvíli, než papír změkne a poté se pustíme do plnění: Na rýžový papír položíme list salátu, šestinu zeleniny a šestinu tofu. Poté zabalíme podle obrázků, které naleznete níže (při přípravě jiného typu závitků, proto ty "divné" věci navíc :D). Po prvním přehnutí přidáme asi tři stébla pažitky. Při rolování držíme závitek pevně a také ho tak "rolujeme", jinak se bude následně rozpadat. Navlhčený rýžový papír lepí, takže se není třeba mít obavy - závitek opravdu není potřeba nijak zajistit proti rozmotání.
  10. Můžeme podávat s arašídovo-medovým dipem, recept naleznete v tomto článku. Tentokrát jsem však citrusovou šťávu zaměnila za rýžový ocet.

Výživové hodnoty:

(1 ks/1 porce (= 3 ks))

pozn.:
  • platí pro verzi s jarní cibulkou a sezamovým olejem (toho použita 1 a 1/2 ČL)
energetická hodnota: 502,2/1506,5 kJ
bílkoviny: 5,8/17,5 g
sacharidy: 15,0/45,0 g (z toho cukry 3,5/10,5 g)
tuky: 4,0/12,0 g (z toho NMK 0,5/1,5 g)
vláknina: 1,7/5,0 g

Ganbatte, oyasumi~

Komentáře