Pralinky z domácí čokolády

Dnes nemám moc náladu na přidávání článků, ale co už, stejně bych jinak vymýšlela kraviny :P (třeba si najít něco o černých dírách, obecné teorii relativity, plazmě a absolutní nule... nehodlám Vám nalhávat, že jsem normální xD). 
... Mám zvykem dělat tyhle pralinky jako dárek (a ještě jedny s ganache náplní, které však dělám z kupované čokolády, protože by to jinak byla děsná hromada práce), ale každopádně si je můžete vyrobit i jen tak pro sebe, na mlsání.
Náplň jsem nevytvořila dle své fantazie - použila jsem tento recept.
Odsud jsem převzala recept na hořkou čokoládu.
A na mléčnou čokoládu jsem použila tento recept, avšak s tím rozdílem, že jsem ne příliš vhodný ztužený rostlinný tuk nahradila podstatně hodnotnějším (ale zato dražším) kakaovým máslem.
Takže to vlastně není úplně můj recept, ale doufám, že s tím nebudou problémy, když jsem zdroje na pravou míru uvedla.
Jsem si vědoma toho, že hmotnostně neodpovídají ingredience pro mléčnou a hořkou čokoládu po těch 30 kusech, ale takto mi to vyšlo, když jsem pralinky vyráběla, takže ty hmotnosti i množství berte s rezervou (počítat zatím umím). Množství platí pro plněné kusy, takže pokud se je rozhodnete neplnit, budete jich mít o něco méně.
Pralinky si můžete naplnit čím chcete, klidně ganache náplní nebo třeba jen ořechy, kusy sušeného ovoce, ... Fantazii se meze nekladou!
Mimochodem, budete potřebovat formičky na pralinky a trochu trpělivosti ;).

Ingredience:

I. NÁPLŇ (cca 30 ks):

  • 10 g lískových ořechů
  • 10 g kešu ořechů
  • 20 g datlí
  • špetka soli

II. HOŘKÁ ČOKOLÁDA (cca 30 ks):

  • 75 g kakaového másla
  • 50 g kakaa
  • 50 g cukru (nejlépe moučkového)
  • (dle chuti: vanilka, chilli, máta, sušené ovoce, ořechy, ...)

III. MLÉČNÁ ČOKOLÁDA (cca 30 ks):

  • 75 g kakaového másla
  • 75 g cukru (nejlépe moučkového)
  • 30 g kakaa
  • 30 g sušeného mléka
  • (dle chuti: vanilka, chilli, máta, sušené ovoce, ořechy, ...)

Postup:

  1. Ve vodní lázni rozehřejeme kakaové máslo (stačí chvilka, buďte opatrní!).
  2. Vmícháme cukr smíchaný s kakaem a pokud děláme čokoládu mléčnou, nezapomeneme ani na sušené mléko, které čokoládu zjemní. Pokud chceme, můžeme přidat další ingredience dle libosti.
  3. Čokoládu vlijeme do formiček. Pokud ji chceme dále něčím plnit, nalijeme ji pouze do cca 2/3 formiček, necháme mírně ztuhnout (do polotekuté fáze) a pak do jednotlivých bonbonů vmáčkneme např. výše zmíněnou náplň (postup pro výrobu náplně: rozmixujeme všechny výše uvedené ingredience do hladka a poté vytvarujeme malé kuličky) či cokoli jiného (ořechy, kusy sušeného ovoce apod.).
  4. Čokoládu vyjmeme z formiček až po jejím dokonalém ztuhnutí (nebuďte netrpěliví jako jsem dřív bývala já, nevyplácí se to!).

Výživové hodnoty:

(1 pralinka (hořká s náplní/mléčná s náplní))

pozn.:
  • platí pro čokoládu bez "přídavků" (vanilka, chilli, máta, sušené ovoce, ořechy, ...)
  • 1 hořká pralinka váží cca 7 g, mléčná cca 8 g (gramáž surovin dle výše uvedeného)
energetická hodnota: 169,4/192,7 kJ
bílkoviny: 0,5/0,7 g
sacharidy: 2,3/3,5 g (z toho cukry 2,0/3,3 g)
tuky: 3,1/3,1 g (z toho NMK 1,7/1,7 g)
vláknina: 0,6/0,4 g


Přeji hodně zdaru!

Komentáře