Asijské nudle s tofu, zelím a houbami

Už dlouho jsem nepřidala nový recept, protože neustále upravuji staré články, aby byly čtivější a celkově lépe napsané, formátované a tak dále. Na psaní nových příspěvků mi tím pádem moc času nezbývá. Sice průběžně schraňuji spoustu z mnou odzkoušených receptů, ale dát to celé dohromady - s pochopitelným postupem, pěknými fotkami, nutričními hodnotami a přehledným formátováním - zabere moře času. Dnes jsem si však říkala, že už by to prostě něco nového chtělo.
Tentokrát jsem se inspirovala na Delicious blogu autorky Lucie - původní recept zde. Samozřejmě, jak vždy říkám (teda píšu): Kdybych si recept neupravila pro své potřeby a chutě, nedělila bych se tady o něj s Vámi. Navíc přidávám nutriční hodnoty jako takový malý bonus pro lidi, kteří si výživu hlídají, nebo je to prostě jenom orientačně zajímá (já osobně se řadím k té druhé skupině).
Pokrm mi velmi zachutnal a myslím, že si získá zejména přívržence exotických a netradičních chuťových vjemů a kombinací. Pokud med nahradíte např. agáve sirupem a použijete bezvaječné nudle, máte navíc zcela veganský chod.
Já tohle jídlo vařila hned po červeném kari, které naleznete v tomto článku. Vzhledem k tomu, že jsem do kari použila 65 g kari pasty do omáčky a 7 g na maso (dělala jsem jen 2 porce masa - pro přítele… já si dala 2x fazole), zbylo mi přesně 28 g na toto jídlo. Samozřejmě to berte s nadhledem, gram sem, gram tam… Spíš jsem jen chtěla poukázat na další způsob, jak (červenou) kari pastu využít.
P.S.: Zjistila jsem, že jídlo je nádherně nutričně vyvážené (na oběd - tedy aspoň dle mých potřeb), takže už se chystám na repete .

Ingredience:

(4 porce)

I. TOFU+ZELÍ+HOUBY:

  • 2 PL oleje
  • 2 balení (~ cca 400 g) marinovaného tofu (nakrájeného na kostičky; eventuálně jiného - např. česnekového, zeleninového či lahůdkového… pokud však použijete bílé, bylo by fajn ho dopředu naložit do marinády podobné níže uvedené omáčce, aby získalo na chuti)
  • 2 stroužky česneku (nadrobno nasekané)
  • 40 g sušených hub (předem namočených - nejlépe přes noc - viz postup)
  • 1 malá sklenice naloženého červeného zelí (230 g + 70 g nálevu - ten bude potřeba také, takže nevylévat do odpadu!!!)
  • (sůl - dle potřeby (ale já už nedosolovala))

II. OMÁČKA:

  • 2 PL (= 28 g) červené kari pasty (já použila "Red curry paste" od značky "Exotic food", obsah chilli je 19% - důležitá informace!)
  • 1 ČL sušeného zázvoru
  • 6 PL sójové omáčky
  • 1 PL (~ 15 g) medu
  • 1 PL šťávy z limety

III. OSTATNÍ:

  • 200 g asijských nudlí (použila jsem poměrně levnou verzi značky Vimixa)
  • sůl
  • jarní cibulka (na 4 porce cca 2 ks ~ 45 g; nakrájená na kolečka)
  • sezam (použila jsem bílý, ale určitě by vynikl i černý; na 4 porce cca 12 g)

Postup:

  1. Sušené houby dopředu namočíme, nejlépe přes noc.
  2. Nudle uvaříme dle návodu na obalu (v osolené vodě!). Poté je scedíme, propláchneme studenou vodou a ponoříme na pár minut do studené vody. Důkladně promneme rukama, aby se neslepily. Vodu scedíme.
  3. Na 2 PL oleje ve velké pánvi (nejlépe typu wok) orestujeme tofu. Když už je pěkně opečené, přidáme česnek.
  4. Po chvilce přisypeme předem namočené sušené houby, ze kterých jsme prvně slili vodu, ve které se máčely. Zlehka restujeme. Pokud je třeba, podlijeme trochou nálevu ze zelí, aby se směs nepřipalovala. Já takto postupně spotřebovala nálev všechen (tj. asi 70 ml).
  5. Zhruba po 10 minutách přidáme zelí zbavené nálevu a dále restujeme 5 - 10 minut.
  6. Omáčka: Dobře promícháme kari pastu se zázvorem, sójovou omáčkou, medem a šťávou z limety.
  7. K restované směsi tofu, hub a zelí přilijeme omáčku (asi 5 - 10 minut po přidání zelí) a dobře promísíme.
  8. Následně přidáme nudle, které se pokusíme prsty ještě trochu oddělit, aby netvořily slepence. Velice důkladně odspoda pánve promícháváme, nejlépe to jde dvěma nástroji najednou (např. obracečkou a vařečkou). Je opravdu důležité nudle dobře promíchat se zbytkem směsi, protože jedině tak získají skvělou chuť. Poté ještě krátce prohřejeme.
  9. Podáváme ozdobené jarní cibulkou a sezamem.

Výživové hodnoty:

(1 porce)

pozn.: VČETNĚ ozdoby 

energetická hodnota: 2106,6 kJ
bílkoviny: 26,8 g
sacharidy: 55,5 g (z toho cukry 9,3 g)
tuky: 18,0 g (z toho NMK 2,8 g)
vláknina: 4,0 g

Doufám, že Vám jídlo zachutná minimálně tak jako mně. A prosím o trpělivost ohledně úprav blogu, děkuji ♥.

Komentáře