Daifuku mochi se švestkami (bezlepkové)

Ve čtvrtek jsem se rozhodla, že to risknu, a z extrémně drahé mouky mochiko (odkaz se týká mého článku, kde o této surovině píšu více) jsem se pokusila vytvořit daifuku mochi!
Daifuku mochi jsou sladké rýžové koláčky plněné nejčastěji sladkou fazolovou pastou anko, kterou jsem však v tu chvíli neměla, a tak jsem použila švestky z mrazáku (které jsem napřed rozmrazila).

Ingredience:

(cca 10 daifuku)

  • 100 ml sladké rýžové mouky mochiko
  • 75 ml vody (studené)
  • 25 ml moučkového cukru
  • (potravinářské barvivo (já použila červené, nebo zkuste třeba matcha čajový prášek pro zelený odstín a zároveň i čajovou chuť))
  • asi 5 švestek (vypeckované a rozdělené na poloviny, rozmrazené pokud z mrazáku)
  • bramborový škrob (event. smíchaný s moučkovým cukrem pro doslazení)

Postup:

  1. Smícháme mochiko, cukr a vodu. Dobře promícháme, abychom se zbavili sebemenších hrudek.
  2. Těsto zakryjeme igelitovou fólií a dáme do mikrovlnné trouby na 2 minuty na plný výkon.
  3. Za tuto dobu by těsto mělo získat lepivou konzistenci. Dobře promícháme, abychom zjistili, jestli tomu tak opravdu je. Mělo by být dobře tvarovatelné (jako modelína) a rozhodně by nemělo být řídké jako před ohřátím. Pokud tomu tak není, dáme ho ještě na chvíli do mikrovlnné trouby. Ne však na dobu delší než další 2 minuty - radši na kratší dobu a popř. vícekrát, abychom ho nezkazili!
  4. Těsto poprášíme škrobem, aby se nelepilo ke všemu, s čím přijde do kontaktu (včetně rukou!).
  5. Oddělujeme malé kuličky a ty následně tvarujeme do placiček.
  6. Do každé placičky dáme osušenou polovinu švestky (popř. můžeme švestky osladit, ale to jsem nezkoušela) a zabalíme do "plošší" kuličky. Uhladíme.

Výživové hodnoty:

(1 ks)

pozn.:
  • použila jsem asi 7,5 g škrobu (tj. cca 1/2 PL)
  • platí pro obalování pouze škrobem a bez doslazování švestek
energetická hodnota: 133,2 kJ
bílkoviny: 0,4 g
sacharidy: 7,7 g (z toho cukry 2,1 g)
tuky: 0,1 g (z toho NMK 0,1 g)
vláknina: 0,2 g


Ganbatte!

Komentáře